h

שיקום וטיפול ברצפת האגן

שרירי רצפת האגן
שרירי רצפת האגן

ליקויים באיברי האגן הקטן וברקמות הרכות של רצפת האגן עשויים להוביל להפרעות בתפקוד התקין של רצפת האגן הן בגברים והן בנשים. הליקויים יכולים להופיע בבני כל הגילאים ולהשפיע בצורה משמעותית על איכות החיים של הסובלים מהם.

לבעיות השונות שיכולות להופיע ברצפת האגן ישנן השלכות תפקודיות, רפואיות, כלכליות, חברתיות ורגשיות ולכן בכל מקרה שבו מופיעים ליקויים כאלו ואחרים הקשורים לרצפת האגן, ההמלצה היא שלא להזניח אותם או חלילה להתעלם מהם. תחת זאת יש לפנות בהקדם האפשרי וסמוך ככול האפשר להופעת התסמינים, לבירור רפואי. אולי גם יעניין אותך לקרוא על כאבים במרפק.

 

רצפת האגן: קווים לדמותה

רצפת האגן מורכבת ממערך מורכב של עצבים, כלי דם, רקמות רכות ושרירים, הממוקמים בחלקו התחתון של האגן. שלפוחית השתן, החלחולת, בלוטת הערמונית (בגברים) והרחם (בנשים) נתמכים על רקמות אלו, היוצרות מעין ערסל שמשתרע מהפתח הקדמי של האגן ועד עצם הזנב. כמו כן דרך רצפת האגן עוברים פי הטבעת, הנרתיק (בנשים) וצינור השתן.

שרירי האגן משחקים תפקיד חשוב במגוון פעולות בסיסיות של הגוף. בין היתר התפקוד התקין של שרירי רצפת האגן נחוץ לשליטה על הסוגרים, לשמירה על המנח הנכון של האיברים הפנימיים הממוקמים באגן, למהלך היריון תקין ובנוסף שרירי רצפת האגן משתתפים בייצוב הן של הירכיים והן של עמוד השדרה.

בעיות בתפקוד התקין של שרירי רצפת האגן עשויות להוביל למגוון רחב ביותר של בעיות, החל מחוסר שליטה על צואה וגזים, דרך כאבים בזמן קיום יחסי מין וכלה בבעיות כמו צניחת רחם או צניחת חלחולת.  

מה הם הגורמים לפגיעה בשרירי רצפת האגן?

ישנו מגוון רחב של גורמים שעשויים לפגוע ברצפת האגן, כשהגורמים המרכזיים הם היריון ולידה: במהלך תקופת ההיריון, השרירים של רצפת האגן מתרחבים ונמתחים וככול שהלידה נמשכת זמן רב יותר (עם שלבי לחיצות ממושכים), ככול שהיולדת עברה יותר לידות וככול שבלידה בוצעו יותר חתכים ונוצרו יותר קרעים, כך הסיכוי לפגיעה ברצפת האגן גדול יותר בהתאם. כמו כן גם לידה מכשירנית מגדילה את הסיכון לפגיעה בשרירי רצפת האגן.

בנוסף להיריון וללידה, כל מצב שבו חלה עלייה משמעותית בלחץ התוך בטני, עשוי להוביל לפגיעה בשרירי רצפת האגן. הכוונה היא למשל להשמנת יתר קיצונית, עצירות כרונית ועוד. מעבר לכל זה, הסיכון לבעיות תפקודיות ברצפת האגן עולה עם ההתקדמות בגילאים, בעיקר בנשים אך גם בגברים.

כיצד מטפלים בסובלים מבעיות ברצפת האגן?

שרירי רצפת האגן פועלים באופן לא רצוני ולא מודע. לפיכך כאשר מתעוררות בעיות בשרירי רצפת האגן, עלינו לעבור תהליך שיקומי שבמהלכו עלינו ללמוד כיצד לשלוט בהם באופן מודע. מדובר באתגר לא פשוט כיוון שמדובר בשרירים שבאופן שגרתי אנחנו כלל לא מודעים לקיומם (לא כל שכן מסוגלים לשלוט בהם באופן רצוני). כדי לפתח מודעות לשרירי רצפת האגן וללמוד כיצד לשלוט בהם, נעשה שימוש במגוון רחב של טכניקות הכוללות תרגילי פיזיותרפיה לרצפת האגן, ביופידבק, גירוי חשמלי של השרירים לשיפור עוצמת הכיווץ ועוד.

במרפאות של רשת אלטרנטיבה, מציעים לסובלים מבעיות ברצפת האגן קשת רחבה של טיפולים המגיעים מתחום הרפואה המשלימה. בין היתר מדובר על טיפול בגלי הלם, דיקור יפני נוירולוגי ודיקור סיני, רפואת תדרים (ביוריזוננס), טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים, רפלקסולוגיה, שיאצו, טווינא (פיזיותרפיה סינית) ועוד.

לקבלת מידע נוסף על הטיפולים המתאימים לסובלים מבעיות ברצפת האגן ולתיאום מועד לפגישת יעוץ עם מומחה, צרו קשר עם אנשי המקצוע של רשת אלטרנטיבה, בטלפון מספר 072-3902476.

טיפולים לבעיות
כתבות נוספות
הסיבות העיקריות לכאבים ברגליים
חווים כאבים ברגליים, ואין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות? עליכם לדעת כי אינכם נמצאים לבד.
כאבי ברכיים לאנשים עם מוגבלויות
טיפול בדורבן בעקב
במרפאת כאב אלטרנטיבית אלטרנטיבה מתמחים בטיפול בכאבים בכלל ובפרט בבעיית דורבן העקב, אבל בראש ובראשונה אנחנו מטפלים...בכם, בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו! זו גם הסיבה שאנחנו לא יכולים להצביע על טיפול אחד ויחיד שיפתור לכם את הבעיה: אנו מודעים לכך שמידת הצלחתו של התהליך הטיפולי...
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ