h

שילוב של רפלקסולוגיה ורפואה סינית למען בריאותכם

נטורופתיה
נטורופתיה

כאשר אנחנו מדברים על בריאות בשיטה ההוליסטית, ביטויים ותחומים רבים קופצים לנו לראש, בין השאר רפלקסולוגיה ורפואה סינית, כמו גם ביטויים שונים. אולם לא תמיד אנחנו מבינים את הדומה והשונה בין רפלקסולוגיה ורפואה סינית, ולא יודעים מה הקשר ביניהם – האם ניתן לשלב בין רפלקסולוגיה ורפואה סינית? האם הם סותרים אחד את השני? האם ניתן לשלב לימודי רפואה סינית ביחד עם רפלקסולוגיה? אכן שאלות רבות, אולם יש להן מענה – שילוב בין רפלקסולוגיה ורפואה סינית הוא אפשרי וכדאי ובהחלט יכול לשפר את איכות חייכם ובריאותכם! גם אם אתם מתעניינים בתחום של לימודי רפואה סינית, אין סיבה לא לשלב בין לימודי רפלקסולוגיה ורפואה סינית, ולהכיר גם תחומים נוספים, אחרי הכל, כולם מאמינים באותה מטרה – בריאות הגוף בעזרת שיטות טבעיות, אבל על מה השיטות הללו מתבססות?

לומדים להכיר רפלקסולוגיה ורפואה סינית
על מנת להבין כיצד רפלקסולוגיה ורפואה סינית משתלבות אחת עם השנייה, נבחן ראשית את התבנית של לימודי רפואה סינית: רפואה סינית מאמינה כי בעולם קיימת אנרגיה ששמה “צ’י”. בין אדם לאדם זרימת הצ’י משתנה, והדבר מתבטא במונח נוסף שנקרא יין ויאנג. יין ויאנג מייצגים את הניגודים המשלימים המצויים בתוך כל דבר ביקום, בין השאר גם בתוכנו. היין הוא האנרגיה האיטית והרגועה, שמקושרת אל הלילה ואל האישה. היאנג הוא האנרגיה שוקקת הפעילות (בעצם מצב של ריבוי צ’י), שמקושרת אל היום ואל הגבר. מילת המפתח של לימודי רפואה סינית היא ללמוד כיצד ליצור איזון נכון באנרגיית הצ’י בגוף שלנו, וכיצד ליצור את האיזון בין היין ובין היאנג. אז איך רפלקסולוגיה ורפואה סינית מתקשרות אחת עם השנייה?

גם רפלקסולוגיה שומרת על איזון
על מנת שנמשיך להבין את הקשר בין רפלקסולוגיה ורפואה סינית, נמשיך להסביר כעת מהי רפלקסולוגיה: תורת הרפלקסולוגיה גורסת, כי כפות הרגליים של כל אחד מאיתנו מייצגות את הגוף כולו, כאשר כל חלק בכף רגל מייצג איבר שונה. טיפול רפלקסולוגי מטפל באזורים שונים בכפות הרגליים שלנו, על מנת לטפל בעצם באיבר מסוים שחולה או בעייתי בגוף שלנו. ניתן בהחלט לשלב בין טיפול של רפלקסולוגיה ורפואה סינית. הרפלקסולוגיה, כחלק מהמכלול של רפואה הוליסטית, מאמינה גם היא ביצירת איזון בגוף ובעולם. בעוד שרפואה סינית מתבססת על הצ’י, הרפלקסולוגיה מתבססת על ארבעת היסודות המוכרים יותר בעולם המערבי: אדמה, אש, אוויר ומים. אולם אין המשמעות כי רפלקסולוגיה ורפואה סינית סותרות אחת את השנייה. אין סתירה ביצירה של איזון בגוף ע”פ ארבעת העקרונות הנ”ל, וכן איזון באנרגיית הצ’י בגוף שלנו. רפלקסולוגיה ורפואה סינית הולכות יד ביד, ואינן רואות אחת את השנייה כסותרות או כבעייתיות. ההפך הוא הנכון – עבור כל מי שעוסק בתחום של לימודי רפואה סינית – ניתן בהחלט גם להכיר את תחום הרפלקסולוגיה וכן גם תחומים נוספים של רפואה הוליסטית. המטרה לבסוף היא אחת – יצירת איזון, והגעה לכדי גוף שמתפקד כמכלול בריא ושלם.

כתבות נוספות
הסיבות העיקריות לכאבים ברגליים
חווים כאבים ברגליים, ואין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות? עליכם לדעת כי אינכם נמצאים לבד.
כאבי ברכיים לאנשים עם מוגבלויות
טיפול בדורבן בעקב
במרפאת כאב אלטרנטיבית אלטרנטיבה מתמחים בטיפול בכאבים בכלל ובפרט בבעיית דורבן העקב, אבל בראש ובראשונה אנחנו מטפלים...בכם, בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו! זו גם הסיבה שאנחנו לא יכולים להצביע על טיפול אחד ויחיד שיפתור לכם את הבעיה: אנו מודעים לכך שמידת הצלחתו של התהליך הטיפולי...
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ