h

כאבי גב תחתון והרפואה הסינית

שלד

כיצד רפואה סינית מטפלת בבעית כאבי גב תחתון ובבעית פריצת דיסק? רפואה סינית מטפלת בכאבי גב תחתון בהצלחה מרובה ע”י דיקור, טווינה (הפיזיוטרפיה הסינית) וצמחי מרפא. בספר הרפואה הפנימי של הקיסר הצהוב…

טיפולי רפואה סינית בכאבי גב

רפואה סינית מטפלת בכאבי גב תחתון בהצלחה מרובה ע”י דיקור, טווינה (הפיזיוטרפיה הסינית) וצמחי מרפא. בספר הרפואה הפנימי של הקיסר הצהוב, אחד מהטקסטים העתיקים והחשובים ביותר של הרפואה הסינית, נאמר: “המותניים והגב התחתון הם הבית של הכליות. אם המטופל לא יכול להסתובב או לזוז הבעיה היא בכליות”. ואכן כאב גב תחתון מזוהה במקרים רבים עם חולשת כליות.

טיפול ברפואה סינית לכאבי גב מערב כמה שיטות:

דיקור סיני לכאבי גב: דיקור הוכח מחקרית כמשחרר אנדרופינים – אותם משככי כאב טבעיים היוצרים הפחתה של תחושת הכאב במוח. מעבר לשחרור האנדרופינים, קיימות אפשרויות רבות לנקודות דיקור שיטפלו בכאבי גב או בפריצת דיסק.

אצל מטופל הסובל מכאבי גב, דיקור סיני יתמקד בשלושה איזורים שונים:

  • נקודות דיקור על גבי מרידיאנים שעוברים באיזור הגב, או שיש להם קשר לכליות.
  • נקודות דיקור שעוברות בסמוך לעצבים היוצאים מעמוד השידרה ויכולות להפחית לחץ או כאב מהעצב.
  • נקודות דיקור מרוחקות (דיסטליות) שמחזקות את הגב התחתון. נקודות כאלו קיימות, למשל, בקפלי הברכיים או ברגליים התחתונות
  • נקודות דיקור המחזקות את הכליות או מחזקות גידים ורצועות. ע”י דיקורן המטפל מחזק בעקיפין את הגב התחתון
  • טווינה – פיזיוטרפיה סינית לכאבי גב ופריצת דיסק

טווינה – פיזיוטרפיה סינית היא אחד מהכלים החשובים ביותר, עם אחוזי הצלחה גבוהים, בטיפול בכאבי גב. המטפל משתמש בטכניקות עיסוי מהירות וממוקדות לאורך המרידיאנים, בשילוב מתיחות, הנעות מפרקים ורוטציות, שתפקידן להגדיל את טווח התנועה של מפרקי הגב ולהזרים צ’י ודם לגב התחתון. ברגע שזרימת הדם והאנרגיה אל הגב התחתון ובתוך הגב התחתון משתפרת, הכאב מופחת בצורה משמעותית ולעתים נעלם לחלוטין. הטיפול הוא עם בגדים, כאשר המטופל יושב על כיסא או שוכב על מיטת טיפולים. לעתים, מספר קטן של טיפולים יפתור את הבעייה לחלוטין.

טיפולי כוסות רוח: הטיפול עם כוסות רוח יעיל במיוחד במצבים בהם רוח וקור ופלשו אל הגב התחתון. בטיפול הזה נשתמש,לדוגמא, אצל אדם שישן כל הלילה עם מזגן וגב חשוף ומדווח בבוקר על כאב גב תחתון או צוואר תפוס.

טיפול בצמחי מרפא סיניים לבעיות כאב, כאבי גב ופריצת דיסק:

הטיפול עם צמחי מרפא סיניים נעשה במצבים מסויימים:

  • כאשר האבחון הסיני מזהה חולשה של איברי הכליות ו/או הכבד. כאמור בתחילת המאמר, הכליות שולטות בגב התחתון ואילו הכבד אוגר ומזרים את הדם ושולט על הגידים והרצועות בגוף האדם. חולשה של אחד מהאיברים הנ”ל, תגרום במקרים רבים לכאבי גב תחתון.
  • כאשר יש מצב של כאבים חדים וממוקדים (המטופל מדווח על כאב “דוקר כמו סיכות” או כאב חד) – המצב בד”כ מצביע על סטגנציית דם במרידיאנים. למטופל יינתנו צמחים שמניעים את הדם, משככים כאב ומקדמים זרימת Qi בגוף.
כתבות נוספות
הסיבות העיקריות לכאבים ברגליים
חווים כאבים ברגליים, ואין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות? עליכם לדעת כי אינכם נמצאים לבד.
כאבי ברכיים לאנשים עם מוגבלויות
טיפול בדורבן בעקב
במרפאת כאב אלטרנטיבית אלטרנטיבה מתמחים בטיפול בכאבים בכלל ובפרט בבעיית דורבן העקב, אבל בראש ובראשונה אנחנו מטפלים...בכם, בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו! זו גם הסיבה שאנחנו לא יכולים להצביע על טיפול אחד ויחיד שיפתור לכם את הבעיה: אנו מודעים לכך שמידת הצלחתו של התהליך הטיפולי...
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ