h

ישיבה נכונה מול מחשב

כאב גב עקב עבודה מול המחשב
כאב גב עקב עבודה מול המחשב

עובדים שעות ארוכות מול המחשב וסובלים מכאבי גב? עובדים בעבודה משרדית ומעוניינים להימנע מכאבי גב? המאמר הזה מוקדש לכם. תמצאו בו מגוון רחב של טיפים ועצות שימושיות, שיסייעו לכם להפחית את הסיכוי לכאבי גב, להתמודד באופן יעיל עם כאבי גב ולהימנע מהחמרה של כאבי הגב הקיימים.

כיצד יש לשבת מול המחשב?

להלן מספר כללים לישיבה נכונה מול המחשב למניעת כאבי גב:

  • שמרו על הראש מעל גובה הכתפיים – כאשר הישיבה רפויה והראש מוטה קדימה, נוצר לחץ לא אחיד על החוליות שעשוי לגרום לכאבים בצוואר ובגב התחתון.
  • חלקו העליון של מסך המחשב צריך להיות בגובה העיניים או מעט מתחת לגובה העיניים. כמו כן הצג צריך להיות בקו ישר מולכם ולא בצדכם.
  • הישענו לאחור ככול שמתאפשר לכם, לקבלת תמיכה מלאה ממשענת הגב של הכיסא. הזווית הנכונה בין הרגליים לגב היא 100 מעלות: כאשר הזווית חדה יותר, המשמעות היא רכינה לפנים והגדלת הסיכון לנזק לגב התחתון.
  • עליכם להיות מסוגלים להניח בצורה ישירה את כפות הרגליים על הרצפה – אם הרגליים שלכם לא נוגעות ברצפה באופן מלא, היעזרו בשרפרף קטן. רגליים מיטלטלות לא יתמכו בגוף שלכם ובנוסף הלחץ שיופעל על הירך יהיה גבוה מאוד ויפגע בזרימת הדם התקינה.

עצרו להתרעננות

מומלץ מאוד להימנע מישיבה ממושכת מול המחשב מבלי לקום אחת לזמן מה. בגדול מומלץ לקחת הפסקה של מספר דקות אחת לחצי שעה עד ארבעים דקות. במהלך ההפסקה יש להתנועע, ללכת ולבצע מספר תרגילי מתיחות. בעיקר שימו דגש על הכתפיים, על מפרקי הידיים, על הצוואר ועל הגב התחתון. לפי מחלקת הפיזיותרפיה משרד הבריאות, יש גם לבצע תרגילי מתיחה אחת לשעה במהלך יום העבודה להפגת מתחים ושמירה על ערנות. רעיונות לתרגילי מתיחה, תוכלו למצוא באדיבות משרד הבריאות.

בנוסף מומלץ לנצל הזדמנויות שבהן מתאפשר לכם לעמוד. כך לדוגמה אם אתם משוחחים בטלפון ואין צורך שתקלידו או תעשו כל דבר אחר הנעשה בישיבה בלבד במהלך השיחה, הרי שאין גם כל סיבה שתנהלו את השיחה בישיבה. במקרה מעין זה ורבים אחרים מסוגו, יש לתת עדיפות לשיחה בעמידה.

הקלדה נכונה תמנע כאבי גב

חשוב מאוד להעניק תשומת לב למקלדת שבה אתם משתמשים ואפילו לעכבר. זאת כיוון שמקלדת פשוטה ועכבר פשוט יכולים לגרום למגוון רחב של בעיות במפרקי הידיים והאצבעות ובסופו של דבר אף להשפיע על בריאות הגב שלכם. אז נכון, ציוד ארגונומי עולה לא מעט כסף ומקלדת ארגונומית איכותית יכולה לעלות גם 500 שקלים ואף יותר מכך. יחד עם זאת, לא זו בלבד שמדובר בבריאות שלכם, אלא שבטווח הארוך מדובר בחיסכון משמעותי של כסף. הרי בכל הקשור לכאבי גב ובעיות אורתופדיות אחרות, המניעה לא רק קלה יותר אלא גם חסכונית יותר מהטיפול. כמו כן הקפידו להקליד בזמן שהמרפקים שלכם לא נמצאים מעבר לגוף אלא ממוקמים בצדי המותניים.

מדוע אסור לדחות את הטיפול בכאבי גב?

כאבי גב שמקורם בעבודה בסביבה לא ארגונומית או חוסר הקפדה על כללי ההתנהגות במשרד, נוטים לרוב ללכת ולהחריף עם הזמן. בשלב מסוים הכאבים שהופיעו אחת לזמן מה, עשויים להפוך לכרוניים ולקשים מאוד לטיפול. אי לכך אם התחלתם לסבול לאחרונה מכאבי גב, אם אילו כאבי גב שתוקפים במהלך הלילה או במהלך הישיבה עשו את הדבר הנכון ופנו לאבחון מקצועי באחת משלוש מרפאות רשת אלטרנטיבה, הממוקמות בחולון, נס ציונה ורעננה.

המומחים של אלטרנטיבה ישמחו לייעץ לכם כיצד להימנע מכאבי גב נוספים, כיצד למנוע החמרה של כאבי הגב הקיימים ולהציע לכם מגוון טיפולים איכותיים שיעזרו לכם לחזור לבריאות מלאה במהירות האפשרית.
בין היתר המומחים של אלטרנטיבה מבצעים טיפולים בגלי הלם, פולסים אלקטרומגנטיים, דיקור יפני נוירולוגי, דיקור סיני, רפואת תדרים (ביוריזוננס), טווינא (פיזיותרפיה סינית) ועוד.

לתיאום מועד לפגישת ייעוץ ללא התחייבות עם מומחה, צרו קשר עם נציגי השירות של אלטרנטיבה עוד היום בטלפון מספר 072-3902476.
אולי יעזור לכם לקרוא על כאבים במרפק?

כתבות נוספות
הסיבות העיקריות לכאבים ברגליים
חווים כאבים ברגליים, ואין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות? עליכם לדעת כי אינכם נמצאים לבד.
כאבי ברכיים לאנשים עם מוגבלויות
טיפול בדורבן בעקב
במרפאת כאב אלטרנטיבית אלטרנטיבה מתמחים בטיפול בכאבים בכלל ובפרט בבעיית דורבן העקב, אבל בראש ובראשונה אנחנו מטפלים...בכם, בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו! זו גם הסיבה שאנחנו לא יכולים להצביע על טיפול אחד ויחיד שיפתור לכם את הבעיה: אנו מודעים לכך שמידת הצלחתו של התהליך הטיפולי...
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ