h

מניעת כאבי צוואר

איך למנוע כאבי צוואר?
איך למנוע כאבי צוואר?

פעולת מניעת כאבי צוואר היא קלה יותר מהטיפול עצמו כמובן
לא כל שכן כשמדובר בכאבי צוואר חוזרים המופיעים שוב ושוב ופוגעים באיכות החיים של המטופל בכל פעם מחדש.
ברשת מרפאות אלטרנטיבה נצבר במהלך השנים ניסיון רב ביותר בטיפול בסובלים מכאבי צוואר, לרבות במטופלים הסובלים מכאבי צוואר כרוניים במשך שנים.

במרפאות הרשת ניתן לקבל מניפה רחבה של טיפולים אלטרנטיביים מתחום הרפואה המשלימה כשבין היתר מציעים ברשת אלטרנטיבה מבחר טיפולים ייחודיים. הכוונה היא למשל לטיפול בפולסים אלקטרומגנטיים, דיקור יפני נוירולוגי, רפואת תדרים (ביוריזוננס) וטווינא (פיזיותרפיה סינית). בנוסף ניתן לקבל במרפאות אלטרנטיבה טיפולים בגלי הלם, טיפולי פיזיותרפיה, דיקור סיני ועוד. במאמר שלפניכם תמצאו צרור עצות למניעה של כאבי צוואר.

טיפים למניעת כאבי צוואר

סביבת עבודה ארגונומית   

חלק ניכר מכאבי הצוואר מתפתחים באנשים שעובדים בסביבת עבודה שאינה ארגונומית.
הכוונה היא לכך שסביבת העבודה מעוצבת באופן כזה שגורם להיווצרות של עומס יתר על שרירי הצוואר.
העומס יכול להיות תוצאה של כיסא לא איכותי, ישיבה ממושכת בתנוחה לא נכונה, שולחן גבוה מדי, מסך מחשב קרוב מדי ועוד כהנה וכהנה אלמנטים שרבים מאיתנו לא נותנים עליהם את הדעת.
מעניין לדעת כי לעיתים די בשינויים קטנים מאוד בשביל לשפר ולשדרג את סביבת העבודה בצורה ניכרת וכי ישנם יועצים ארגונומיים שיכולים בפגישה אחת לנתח את סביבת העבודה שלכם ולהציע פתרונות יישומיים.
כמו כן מומלץ מאוד להימנע מישיבה ממושכת מול מסך המחשב ללא הפסקות להתרעננות.
הפסקה יזומה אחת לשעה לכל הפחות לצורך שחרור שרירי הצוואר וביצוע של תרגילי מתיחות, תמנע מגוון רחב של בעיות אורתופדיות.

הימנעו מעומס יתר בזמן פעילות גופנית

ישנם תרגילי התנגדות ותרגילי כושר רבים שבהם נוצר עומס יתר על המבנים המרכיבים את הצוואר ו/או על המבנים הסמוכים לצוואר. ביצוע של תרגילים אלה בטכניקה שגויה או בעצימות גבוהה שהינה מעבר ליכולותיו של המתאמן, עשויה לגרום לנזקים ברקמות הצוואריות.
יש לציין כי לא אחת הנזק נוצר באופן הדרגתי שכן לא תמיד מדובר בחבלה טראומטית.
לפיכך חשוב להיות ערים לעומס המופעל על הצוואר בזמן האימון, לוודא מראש שטכניקת האימון נכונה ולאשר שהמתאמן מסוגל לעמוד בעומסים.

נסו לא להעמיס בציוד את התיק שלכם

נשיאה של תיק כבד עשויה בקלות ליצור עומס יתר על שרירי הצוואר. הסיכון לנזק ולכאבים גבוה במיוחד במקרים שבהם נעשה שימוש רק ברצועה אחת. במקרים האלו נוצר חוסר איזון בחלוקת העומסים והמשקל שמוטל על אחת הכתפיים, מוביל לעומס בצד אחד של הצוואר. לפיכך באופן כללי מומלץ לתת עדיפות לנשיאה של תיקים באמצעות שתי הרצועות ובנוסף מומלץ להימנע מנשיאה של משקל עודף במידת האפשר.

שימו לב למצבכם הרגשי

רבים לא יודעים זאת אך הצוואר מושפע לא רק מגורמים פיזיים אלא גם מגורמים רגשיים. הכוונה היא לכך שמתח רגשי, לחץ נפשי ותסמינים נוספים הקשורים יותר לנפש, עשויים בהחלט להשפיע על הצוואר ולבוא לידי ביטוי בכאבים. זוהי למשל הסיבה לכך שמטופלים רבים מתלוננים על כאבי צוואר המופיעים בעיקר בתקופות העמוסות והמתוחות לאורך החיים.

אז מה אפשר לעשות אם הבעיה ממשיכה?

המטפלים במרפאות של רשת אלטרנטיבה, מודעים היטב לקשר שבין המצב הרגשי של המטופל לתסמינים שמהם הוא סובל. לכן בתהליך האבחון המקיף והיסודי הנערך לפני התחלת הטיפול, ניתנת התייחסות לאספקטים שונים של לחץ ומתח בחייו האישיים של המטופל. כמו כן זוהי הסיבה בגינה טיפול במתחים ולחצים בחיי היומיום, יפחית את הסיכוי לכאבי צוואר.

 

כתבות נוספות
הסיבות העיקריות לכאבים ברגליים
חווים כאבים ברגליים, ואין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות? עליכם לדעת כי אינכם נמצאים לבד.
כאבי ברכיים לאנשים עם מוגבלויות
טיפול בדורבן בעקב
במרפאת כאב אלטרנטיבית אלטרנטיבה מתמחים בטיפול בכאבים בכלל ובפרט בבעיית דורבן העקב, אבל בראש ובראשונה אנחנו מטפלים...בכם, בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו! זו גם הסיבה שאנחנו לא יכולים להצביע על טיפול אחד ויחיד שיפתור לכם את הבעיה: אנו מודעים לכך שמידת הצלחתו של התהליך הטיפולי...
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ