כמה עובדות על מטפלים בדיקור סיני

דיקור יפני וסכרת

נכתב על ידי:אופיר שגב פרימן La.c, מומחה מרפאות אלטרנטיבה

מאחר ודיקור סיני הפך לשיטת טיפול נפוצה ופופולארית כל כך במהלך השנים האחרונות בישראל, חשוב עבור כל מי שחושב על קבלת טיפול מסוג זה, לבחון היטב את היצע המטפלים העומד בפניו.

מהם התנאים להכשרת מטפלים בדיקור סיני בארץ ?

מטפלים בדיקור סיני אינם חסרים והשאלה המהותית היא מהי רמתם המקצועית ומהי ההכשרה אותם עברו?
כיום מספר מכללות בארץ, ביניהן סמינר הקיבוצים, מכללת ברושים ומכללת רידמן לרפואה משלימה מעניקות תואר עבור מטפלים בדיקור סיני וברפואה סינית. ההכשרה של מטפל אורכת בדרך כלל ארבע שנות לימוד, הכוללות סטאז’ קליני בשנה הרביעית ללימודים.

הכוונה היא שהסטודנטים לדיקור סיני מטפלים בפציינטים בהנחיית המורה. זהו מרכיב חשוב ביותר, אשר למעשה מכשיר את המטפל חסר הנסיון ליישם את כל החומר התיאורטי הנלמד בבית הספר. תפקיד המנחה לוודא כי האבחנה, טכניקת הדיקור והידע של הסטודנט לדיקור סיני הם נכונים ושלא ייגרם שום נזק למטופל.

דיקור סיני משמש כאמור לטיפול במגוון רחב ביותר של בעיות בריאותיות והינו בעל יעילות מוכחת במספר רב של מקרים. אלו הן רק שתיים מהסיבות העיקריות אשר גורמות לאינספור אנשים לפנות לקבלת טיפול מסוג זה. בהתאמה, אינספור אנשים עוברים לימודים והסמכות על מנת לעסוק כמטפלים בדיקור סיני. בתור לקוחות פוטנציאליים, עלינו לעשות סדר בין שלל המטפלים השונים ולבחון אותם בקפידה לפני שאנחנו מפקידים בידיהם את גופנו (ומשלמים להם ממיטב כספנו..).

בדיקור סיני מטפלים רק עם הרבה ידע וניסיון

כמו בכל שיטת טיפול אחרת במסגרתה אנחנו מפקידים את גופנו בידי המטפל, עלינו להיות בטוחים כי הוא יודע בדיוק מה הוא עושה. על אחת כמה וכמה במקרה של דיקור סיני, שיטה בה מטפל אשר אינו מנוסה ויודע בדיוק מה הוא עושה, עלול אף לגרום למטופל נזק. לכן, לא רק הצלחת הטיפול ופתרון הבעיה הרפואית עומדים כאן על הפרק, אלא קודם כל בריאותכם הכללית, והצורך להימנע מהחמרה במצב, במקום שיפור.

מטפלים בדיקור סיני ניתן למצוא כיום רבים ושונים בישראל. חלקם למדו את השיטה במשך שנים רבות ממורים מנוסים בכל רחבי העולם, ואילו חלקם רק סיימו לימודים ראשוניים בימים אלו, וכבר פותחים קליניקות ומשווקים עצמם כמומחים לתחום. בתור מטופלים פוטנציאליים, חשוב מאוד שנבחן את המטפלים בידיהם אנו שוקלים להפקיד את גופנו, בטרם נסמוך עליהם לנסות ולטפל בבעיות מהן אנו סובלים.

כיצד לבדוק את מומחיותם ונסיונם של המטפלים?

בתור התחלה, אל תחששו אף פעם לבקש לראות את תעודות ההסמכה של המטפל. כך, תוכלו לראות גם היכן למד את השיטה וגם כמה זמן הוא עוסק בה. בנוסף, המלצות מלקוחות ומטופלים קודמים הינם דבר נפוץ ומקובל בתחום – במידה ולא הציגו בפניכם המלצות כאלו ואחרות, אל תתביישו לבקש לראות.

כמובן שגם האינסטינקטים וההרגשה האישית שלכם משחקים כאן תפקיד חשוב – אל תפקידו את גופכם בידי מטפל שאתם לא מרגישים בנוח עמו, או שאתם לא מאמינים לו.

לסיכום, בדיקור סיני מטפלים רק אצל בעל מקצוע מנוסה ואיכותי ורק לאחר שבדקתם אודותיו/ה והצלבתם את הרקע ממספר מקורות.