h

בעיות גיל המעבר ואינסומניה

פסל פני גבר

אילו בעיות שינה קיימות בגיל המעבר אצל נשים?

לרפואה הסינית טיפול יעיל בבעיות שינה ובבעיות גיל המעבר אצל נשים. דיקור סיני או דיקור יפני יעילים במיוחד לבעיות גיל המעבר. גיל המעבר מתחיל בדרך כלל בגילאי 49 אצל נשים, לעיתים אף קודם לכן.

בעיות השינה הן רבות ומגוונות וכוללות:

  • קושי בהירדמות
  • שינה מופרעת ו/או קלה
  • חרדה ו/או דפיקות לב (פלפיטציות) לפני השינה
  • שינה מרובת חלומות ו/או סיוטים

ממה נובעות בעיית גיל המעבר (מנופאוזה) על פי רפואה סינית ?

על פי התיאוריות של רפואה סינית מסורתית, מהות האישה היא דם ויין (Yin). נשים נוטות לסבול מחסר דם (במיוחד בתקופת המנופאוזה, הבאה לידי ביטוי בסימפטומי גיל המעבר). הלב הוא משכן הנפש. כאש חסר דם בלב ובכליות, הנפש לא יכולה לשכון בלב והופכת למוטרדת, דבר הבא לידי ביטוי בתופעות של אינסומניה (בעיות שינה), עצבנות, חרדה, אי שקט, הזעות לילה ולעיתים אף בדיכאון. הרבה נשים מתארות את התופעות שמתרחשות בגופן כ “אש שפתאום עולה מעלה..”. אישה שסבלה מאוד מתופעות גיל המעבר אמרה שכאשר מגיעים גלי החום “היא מרגישה כמו לפיד בוער”. דיקור סיני יעיל במיוחד לבעיות האלו.

טיפ פשוט של רפואה סינית לשיפור השינה

לשים את כפות הרגליים בדלי מים חמים למשך 10 דקות, או לעסות את הנקודה המצויינת באיור (לבצע לפני השינה). חשוב לעסות את הנקודה בשתי כפות הרגליים. יש לעסות לפחות 2 דקות עבור כל רגל.

הנקודה חשובה להורדת מתח מהראש והמוח ומסייעת לשינה רגועה ורצופה.

להלן איור המציין את מיקום הנקודה:

FengChi

הנקודה נמצאת בקו המתחיל בין אצבעות 2 ו – 3 ונמתח עד לעקב. יש לחלק את הקו לשלושה חלקים. הנקודה נמצאת בשליש העליון. דיקור סיני לגיל המעבר משתמש לפעמים בנקודה זו כנקודת טיפול לבעיית השינה.

שילוב עם טיפולי רפואה סינית בקליניקה

טיפולי רפואה סינית או דיקור סיני לגיל המעבר ובעיות אינסומניה הוא יעיל במיוחד וכולל:

  • דיקור סיני – דיקור סיני לגיל המעבר גורם לשחרור של אנדרופינים, איזון של בלוטות הורמונליות כגון בלות ההיפופיזה (בלוטת יותרת המוח), שיכוך כאב והרגעת הנפש. גלי החום ותופעות כמו כאבי ראש ולחץ בראש מתוארים כ “אש” שעולה מעלה מן הכליות (כיון שאין בכליות מים שירסנו את האש). דיקור סיני מטפל במצב זה ביעילות רבה.
  • צמחי מרפא סיניים הניתנים בהתאמה אישית לאחר אבחון ותשאול מקיפים. הצמחים מרגיעים את הנפש ומחזקים את הדם ואת היין אצל האישה. 
כתבות נוספות
הסיבות העיקריות לכאבים ברגליים
חווים כאבים ברגליים, ואין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות? עליכם לדעת כי אינכם נמצאים לבד.
כאבי ברכיים לאנשים עם מוגבלויות
טיפול בדורבן בעקב
במרפאת כאב אלטרנטיבית אלטרנטיבה מתמחים בטיפול בכאבים בכלל ובפרט בבעיית דורבן העקב, אבל בראש ובראשונה אנחנו מטפלים...בכם, בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו! זו גם הסיבה שאנחנו לא יכולים להצביע על טיפול אחד ויחיד שיפתור לכם את הבעיה: אנו מודעים לכך שמידת הצלחתו של התהליך הטיפולי...
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ