h

כיצד דיקור סיני ודיקור יפני מטפלים בצלקות?

לוגו צלקת

אופיר שגב פרימן LA.c

 

דיקור סיני, דיקור יפני וצלקת

צלקות בגוף הן “נוף” קבוע בגוף האדם, במיוחד במאה האחרונה,בה ניתוחים הם דבר שבשיגרה. קיימים סוגים רבים של צלקות, כאשר הנפוצות שבהן הן צלקת עקב ניתוח אפנדיציט, צלקת עקב ניתוח קיסרי, ניתוחי בטן תחתונה היוצרים צלקת עקב הסרת פרוסטטה, הסרת רחם, גידולים במערכת הרבייה ועוד. ניתוחי עמוד שידרה, למשל שאיבת דיסק בחוליות L4-L5 יוצרים גם הם צלקת מכאיבה, שלפעמים כואבת או מקרינה לאיזורים אחרים שנים רבות לאחר הניתוח. דיקור סיני, דיקור יפני ושיטות דיקור נוספות מטפלים בהצלחה בבעיות צלקתיות.

 

כיצד צלקת משפיעה על הגוף ?

האפקט של רקמה צלקתית על הגוף עדיין אינו ברור לחלוטין, אך מנסיון קליני ידוע כי לצלקת השפעה עצומה על מצבי כאב ובעיות בריאות בגוף. זה כמובן לא אומר שכל צלקת היא בעייתית. הרקמה הצלקתית היא רקמה אבנורמלית ובמקרים רבים הגוף לא הצליח לפתח כלי דם ונימים שיזינו אותה והיא לא מקבלת אספקת חמצן מספקת. חשוב לזכור כי הרקמה הצלקתית החיצונית שאנו רואים על פני העור היא במקרים רבים “קצה הקרחון”, וקיימת רקמה צלקתית עמוקה יותר, הנדבקת לאיברים פנימיים או לשרירים, עצבים וכלי דם פנימיים בגוף ולוחצת עליהם. לחיצה כזו על עצבים או כלי דם עשויה ליצור כאבים במקומות מרוחקים שאינם נמצאים בכלל באיזור הצלקתי. כך, למשל, צלקת אפנדיציט עשויה ללחוץ על עצבים העוברים סמוך למפשעה ולגרום לכאבי ירך ומפשעה או לכאבי רגליים.

צלקת יכולה להיות בעייתית בכמה מישורים:

 

כאב בצלקת עצמה – או שהצלקת מודלקת או מזוהמת עדיין או שהיא כואבת בתנועה מסויימת או אפילו במנוחה.
יש אנשים שאפילו 15 (!) שנים לאחר ניתוח פריצת דיסק בגב מתלוננים על כאבים נקודתיים עזים באיזור הצלקת או על צלקת ש”התעוררה” לאחר כמה שנים והחלה לכאוב באופן פתאומי.

 

צלקת שמקרינה לאיזורי כאב בגוף דוגמא נפוצה היא צלקת של ניתוח עקב כאבי מרפק טניס, שמקרינה לאיזור כף היד ולאמה, אפילו שנים לאחר ביצוע הניתוח.

 

צלקת שמשפיעה על בעיה מערכתית בגוף כמו שינה, מיגרנה, כאבי בטן ישנם מקרים של מיגרנה כרונית או של כאבי בטן שלא משתפרים עקב צלקת שממוקמת באיזור מסויים בבטן או במיקום מרוחק. אפילו צלקת בברכיים יכולה להשפיע על בעיות עיכול שונות. לפעמים אנשים שעברו ניתוח במחיצות האף מפתחים כאבי ראש עזים או הפרעות שינה. ישנם כאבי ירך שאינם מוטבים כל עוד לא טופלו צלקות בבטן התחתונה.

 

דיקור יפני, דיקור סיני וטיפול בצלקות

הן דיקור סיני והן דיקור יפני רואים בצלקת מקור לצרוצ רבות. לכן בכל אבחון של בעייה בריאותית נותנים תשומת לב מרובה לצלקות, תהא תלונת החולה אשר תהיה: כאבי גב, כאבי בטן, בעיית שינה או מיגרנה כרונית. באבחוון של דיקור יפני ודיקור סיני בודקים כמה פרמטרים:

 

האם הצלקת דלקתית ?
מה גובה הצלקת ?
האם היא מקרינה לאיזור מסויים ?
האם יש חוסר תחושה באיזור ?
האם כשלוחצים על הצלקת בעייה אחרת בגוף מוקלת ?

 

דיקור סיני דיקור יפני ואבחון צלקות

דיקור יפני והן דיקור סיני רואים את הצלקת כחסימה אנרגטית. צלקת שממוקמת על מרידיאן מסויים חוסמת את זרימת ה Qi והדם באותו מרידיאן ומקומות רבים עשויים להיות מושפעים ממנה.

 

כיון שהן דיקור סיני והן דיקור יפני מתבססים על מרידיאנים (תעלות אנרגיה הקיימות בגוף), מתבוננים היכן ממוקמת הצלקת. אם הצלקת ממוקמת על פני נקודת דיקור שמשפיעה על הראש, למשל, ייתכן שהצלקת קשורה לכאבי ראש מהם סובל הפציינט. אם אותה צלקת ממוקמת על פני מרידיאן הקיבה והחולה מתלונן על בעיות עיכול,טיפול בצלקת בעזרת דיקור סיני או יפני יעזרו מאוד לבעיות העיכול.

 

צריך לזכור כי דיקור סיני ודיקור יפני מתבססים על מרידיאנים. אם אדם סובל ממיגרנה, למשל, לא בהכרח נקודת הדיקור תהיה בראש. נקודות דיקור ברגליים, למשל, הן מאוד חשובות לטיפול בכאבי ראש. לכן, על פי שיטות דיקור סיני ויפני, צלקת שממוקמת בכף הרגל עקב ניתוח בכף הרגל למשל, יכולה להשפיע על איזור הראש ולגרום עם הזמן לכאבי ראש או בעיות אחרות בראש.

 

טיפול של דיקור סיני, דיקור יפני בבעיות צלקת

דיקור יפני או דיקור סיני יכולים לטפל בצלקת על ידי נקוודת מרוחקות. הרבה פעמים מתייחסים לצלקת כרקמה רעילה (במיוחד אם היא מודלקת ואדומה או כואבת למגע) ומשתמשים בנקודות שמנקות רעילות מהגוף.

 

דיקור יפני גם מטפל בצלקת באופן ישיר בד”כ על ידי דיקור סביב הצלקת.

טיפולי דיקור סיני או יפי מגביר את זרימת הדם לרקמה הצלקתית, מפחית דלקתיות ועל יד כך “פותח את הסכר”, אותו מחסום שהפריע לזרימת האנרגיה. ההזנה לרקמה זו משתפרת מאוד וחומצה לקטית מפונה מהאיזור יחד עם רעלים
שהצטברו במקום.

 

כתבות נוספות
הסיבות העיקריות לכאבים ברגליים
חווים כאבים ברגליים, ואין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות? עליכם לדעת כי אינכם נמצאים לבד.
כאבי ברכיים לאנשים עם מוגבלויות
טיפול בדורבן בעקב
במרפאת כאב אלטרנטיבית אלטרנטיבה מתמחים בטיפול בכאבים בכלל ובפרט בבעיית דורבן העקב, אבל בראש ובראשונה אנחנו מטפלים...בכם, בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו! זו גם הסיבה שאנחנו לא יכולים להצביע על טיפול אחד ויחיד שיפתור לכם את הבעיה: אנו מודעים לכך שמידת הצלחתו של התהליך הטיפולי...
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ