כאב נוירופטי

כאבים נוירופטיים

כאב נוירופטי הוא כאב שמקורו בהפרעה או מחלה במערכת העצבים המרכזית. זאת בניגוד לכאב נוסיספטיבי, שמקורו בנזק לרקמה.

באופן כללי המטרה של כאבים היא להזהיר אותנו מפני נזקים לרקמות כמו דלקת, כוויה או חבלה. רוב הכאבים מהווים למעשה מעין תמרורי אזהרה. במקרה של כאבים נוירופטיים, הרקמות נותרות בריאות ושלמות ללא סימנים לפגיעה, דלקת או נזק כלשהו. מקור הכאבים כפי שציינו, הוא העצב עצמו שעשוי להיפגע בשל גורמים רבים.

מה הם הגורמים לכאב נוירופטי?

במקרה של כאב נוירופטי, העצבים יוצרים פעילות חשמלית באופן לא תקין. הפעילות החשמלית הלא תקינה מפורשת על ידי המוח כתחושה שאינה תקינה כמו תחושת רדימות, נמלולים, תחושת כאב וכיוצא בזה.

לפיכך כל גורם המוביל להפרעה בפעילות של מערכת העצבים, יכול לבוא לידי ביטוי בכאב נוירופטי. כך לדוגמה אחד מהסיבוכים של מחלת הסוכרת נקרא נוירופטיה סוכרתית. סיבוך זה בא לידי ביטוי בפגיעה עצבית ובכאבים נוירופטיים באזורים הפריפריים של הגוף, בדגש על כפות הרגליים.

ישנם גם פגמים גנטיים מסוימים הגורמים להפרעות בתפקוד תעלות הנתרן בעצבים הפריפריאליים. תעלות הנתרן בעצבים אחראיות ליצירה של פוטנציאל חשמלי והינן בעלות תפקיד מרכזי בהולכת הגירוי החשמלי לאורכם של סיבי העצב. כאשר התעלות נותרות פתוחות למשך זמן רב מדי, יוני נתרן יכולים להיכנס ביתר לתאי העצב ולגרום לפעילות חשמלית לא תקינה. הפעילות החשמלית השגויה מתורגמת על ידי המוח לתחושת כאב.

כאב נוירופטי יכול גם להופיע בעקבות גידול סרטני המפעיל לחץ ישיר על העצבים, ישנן מחלות זיהומיות הגורמות לכאבים נוירופטיים כמו שלבקת חוגרת ובנוסף כאבים נוירופטיים מדווחים בקרב מטופלים שעברו קטיעת איברים.

מהם התסמינים של כאב נוירופטי?

טווח התסמינים של כאבים נוירופטיים רחב ביותר: ישנם חולים המדווחים על תחושה של דקירה, אחרים מדווחים על תחושה של צריבה או שריפה ובמקרים מסוימים הכאב יתואר כזרם חשמלי או אפילו כמכת חשמל עוצמתית. כמו כן ישנם חולים הסובלים ממגוון הסתמנויות לחילופין או בו זמנית.

הכאבים עשויים להתגבר בתגובה לביצוע פעולות מסוימות: כך למשל ישנם חולים המדווחים שהכאבים מוחמרים בזמן הליכה בשל רגישות יתר של כפות הרגליים, למרות שאין כל נזק נראה לעין ברקמות כף הרגל. מעבר לכך, במקרים מסוימים הכאבים מופיעים באיברים שנקטעו, בשל העובדה שהעצבים שבעבר הובילו לאיבר הקטוע, עדיין נמצאים במקומם ומאותתים למוח שהאיבר שנקטע, כואב. כאבים אלו נקראים כאבי פנטום.

כיצד מטפלים בסובלים מכאב נוירופטי במרפאות אלטרנטיבה?

ברשת מרפאות אלטרנטיבה, המפעילה סניפים בנס ציונה, רעננה וחולון, מחזיקים בניסיון של יותר מארבעה עשורים בטיפול בחולים הסובלים מכאבים נוירופטיים.
המומחים של אלטרנטיבה משתמשים במגוון רחב ביותר של שיטות טיפול המגיעות מתחום הרפואה המשלימה ומביאים מזור למטופלים רבים, לרבות כאלה שהתנסו בטיפולים רבים מספור לאורך השנים ללא הצלחה.

לצד שיטות מוכרות יחסית כמו דיקור סיני, שיאצו ופיזיותרפיה, מציעים במרפאות הרשת מניפה שלמה של טיפולים מיוחדים. הכוונה היא למשל לדיקור נוירולוגי יפני, רפואת תדרים (ביוריזוננס), טיפול בגלי הלם וטווינא (פיזיותרפיה סינית). כל השיטות הנ”ל ועוד רבות אחרות מסייעות רבות לחולים הסובלים מכאבים נוירופטיים וזאת כיוון שהן תורמות להרגעת הגוף, לאיזון מערכת העצבים המרכזית ולנטרול הפעילות החשמלית הלא תקינה באמצעים שאינם פולשניים ואינם מכאיבים.

לקבלת פרטים נוספים על כאבים נוירופטיים ולתיאום מועד לפגישת יעוץ עם מומחה, אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום עם נציגי השירות של רשת מרפאות אלטרנטיבה בטלפון מספר 072-3902476.