טיפים לישיבה נכונה מול מחשב

כאבי גב במהלך הישיבה

אנשים רבים מתלוננים על כאבי גב המופיעים באופן בלעדי או כמעט בלעדי בזמן שהם יושבים, כשבדרך כלל מדובר בישיבה ממושכת. תופעה זו אופיינית לאנשים שעובדים במקצוע כזה או אחר המחייב אותם לשבת במשך שעות ארוכות והכוונה היא למשל לנהגים מקצועיים כמו נהגי מוניות או אוטובוסים, אנשים שעובדים במשרד או בבית ונאלצים לשבת שעות ארוכות מול מסך המחשב ועוד.

מה הם הגורמים לכאבי גב במהלך ישיבה?

הגורם המרכזי לכאבי הגב שמופיעים במהלך ישיבה ממושכת, הוא הלחץ הגדול שמופעל על הגב התחתון. רבים לא יודעים זאת, אך הלחץ המופעל על עמוד השדרה המתני בזמן ישיבה, גבוה יותר מהלחץ המופעל על עמוד השדרה המתני בזמן עמידה. למעשה כאשר מדובר בישיבה מרושלת או כפופה, הלחץ יכול להיות גבוה פי שניים מהלחץ שמופעל על עמוד השדרה המתני בזמן עמידה.

בזמן ישיבה ברכינה קדימה או ישיבה מרושלת, שרירי הגב לא נכנסים לפעולה ולא מקלים על העומס שמופעל על עמוד השדרה. במצב זה העומס מופעל כמעט כולו על עמוד השדרה. זוהי גם אחת הסיבות בגינה ישיבה ממושכת, בדגש על ישיבה מרושלת או בתנוחה לא תקינה, היא בין הגורמים המשמעותיים לפריצת דיסק ובלט דיסק.

כיצד ניתן להימנע מכאבי גב במהלך ישיבה?

להלן מספר כללים פשוטים שיסייעו לכם להימנע מכאבי גב במהלך ישיבה:

• בזמן ישיבה ממושכת הימנעו מהגעה למצב של רפיון. שבו ישיבה זקופה ונצלו את כל משטח הכיסא שעליו אתם יושבים, כשהישבן צמוד למשענת הכיסא.
  • חשוב לשבת עם רגליים שטוחות על הרצפה ולשמור על שלוש העקומות הטבעיות של עמוד השדרה: הצוואר נוטה מעט קדימה כשהראש זקוף, הגב התחתון מתעקם מעט כלפי פנים והגב העליון מתעקם מעט כלפי חוץ.
  • כדי להימנע מלחץ באזור הצוואר יש לשמור על כתפיים רגועות ולהימנע מהפעלת לחץ באזור הכתפיים.
  • כדי למנוע הפעלת יתר של השרירים יש לבצע הפסקה יזומה אחת לחצי שעה בממוצע. במהלך ההפסקה מומלץ לעמוד על הרגליים, להתהלך מספר דקות ולבצע תרגילי מתיחות: הציבו את הידיים על הגב התחתון, מתחו את הגוף אחורנית, הפנו את הראש מצד לצד, הרימו והורידו את הראש ובאופן כללי הימנעו מישיבה סטטית ללא תנועה למשך פרקי זמן ארוכים.
  • הקפידו לבצע פעילות גופנית באופן קבוע, המערבת את השרירים שמקיפים את עמוד השדרה. חיזוק השרירים שמקיפים את עמוד השדרה תסייע להפחית את הלחץ המופעל על עמוד השדרה, הנושא את משקל פלג הגוף העליון בזמן ישיבה.
  • חשוב להקפיד לשמור על משקל גוף תקין ולהימנע מלהגיע למצב של השמנת יתר: ככול שהמשקל של פלג הגוף העליון גדול יותר, כך העומס המופעל על עמוד השדרה גבוה יותר והסיכון להתפתחות כאבים במהלך ישיבה, גבוה יותר בהתאם.

כיצד מטפלים באנשים הסובלים מכאבי גב במהלך ישיבה במרפאות אלטרנטיבה?

המומחים של רשת מרפאות אלטרנטיבה, המפעילה סניפים בחולון, רעננה ונס ציונה, מחזיקים בניסיון של יותר מארבעה עשורים בטיפול באנשים הסובלים מכאבי גב במהלך ישיבה.

לפני התחלת הטיפול, כל מטופל עובר תהליך אבחון מקיף ויסודי שמטרתו לברר מה הוא הגורם לכאבים וכיצד אורח חייו משפיע עליהם. לאחר מכן מותאמת עבור כל מטופל שיטת הטיפולים הרלוונטית ביותר עבורו, מתוך קשת הטיפולים הרחבה שניתן לקבל במרפאות הרשת.

בנוסף לשיטות מוכרות יחסית מתחום הרפואה המשלימה כמו דיקור סיני, רפלקסולוגיה או שיטות שונות של עיסוי, מציעים המומחים של מרפאות אלטרנטיבה טיפולים שונים הנחשבים לפחות מוכרים בישראל, שיכולים לסייע רבות לסובלים מכאבי גב במהלך ישיבה.

בין השאר מדובר בטווינא (פיזיותרפיה סינית), דיקור יפני נוירולוגי, רפואת תדרים (ביוריזוננס), טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים, טיפול בגלי הלם ועוד. בנוסף המומחים של רשת מרפאות אלטרנטיבה מספקים למטופלים כלים והנחיות לישיבה נכונה וזאת כדי למנוע את החמרת המצב בעתיד.

לקבל פרטים נוספים על כאבי גב במהלך ישיבה ולתיאום מועד לפגישת יעוץ עם מומחה, צרו קשר עוד היום עם המומחים של רשת מרפאות אלטרנטיבה בטלפון מספר 072-3902476.

בעיות מטופלות