כאבי ברכיים בשינה

כאב בברך במהלך השינה

כאבי ברכיים מהווים תסמין נפוץ מאוד בקרב בני כל הגילאים, אם כי בכל קבוצת גילאים קיימים גורמים מרכזיים אחרים.
בדרך כלל הכאב בברך נעש חזק יותר בזמן פעילות המערבת את הברכיים ולעומת זאת הופך לקל יותר בזמן מנוחה.

כמו כן ישנם כאבי ברכיים שמופיעים בשלב הראשון רק בזמן פעילות מאומצת ובהיעדר טיפול, מתחילים להופיע גם בזמן פעילות מתונה כמו עלייה במדרגות או אפילו בזמן הליכה קלה. לצד הכאבים שנוטים להחריף בזמן פעילות ולהפוך לקלים יותר בזמן מנוחה, ישנם גם כאבים שמתנהגים בצורה ההפוכה: חלק מהמטופלים המתלוננים על כאבי ברכיים, סובלים מכאבים המופיעים בעיקר בזמן מנוחה, בדגש על שעות הלילה. במקרים החמורים ביותר, הכאבים עשויים להעיר את החולה משנתו.

מהם הגורמים לכאבי ברכיים מתוך שינה?

ראשית יש לציין כי מבלי לבצע את הבדיקות המתאימות, לא ניתן יהיה לספק אבחנה מדויקת ונכונה בנוגע למקור הכאבים הליליים שמהם סובל המטופל. זאת כיוון שמדובר בתסמין שאינו ספציפי. המשמעות היא שישנו מגוון רחב של גורמים שיכולים להוביל להופעת כאבי ברכיים ובפרט במהלך השינה. כך לדוגמה יתכן שהמטופל סובל מדלקת במפרק הברך כתוצאה מזיהום, תהליך אוטואימוני או חבלה. במקרה זה יתכן שהתנוחה שבה מונחות הברכיים במהלך השינה, גורמת להפעלת לחץ מקומי על האזור הדלקתי.

גורמים נוספים לכאבי ברכיים ליליים כוללים מחלות כמו גאוט (נקראת גם פודגרה, צינית ושיגדון) או אוסגוד-שלטר (בעיקר בקרב בני נוער העוסקים בספורט) וכן ישנם הסובלים מהתופעה על רקע שינויים ניווניים בברך הבאים לידי ביטוי בשחיקת סחוס המפרק. מעבר לכל זה גם דלקת בבורסת הברך, עשויה לבוא לידי ביטוי בכאבים בעיקר בזמן השכיבה במיטה, בדגש על זמן השינה.

כיצד מטפלים בסובלים מכאבי ברכיים בזמן השינה?

ברשת מרפאות הכאב אלטרנטיבה, המפעילה סניפים בחולון, נס ציונה ורעננה, מחזיקים בניסיון של ארבעה עשורים בטיפול בסובלים מבעיות אורתופדיות שונות, לרבות בעיות מפרקים, בדגש על בעיות במפרקי הברכיים. לפני תחילת הטיפול מבוצע למטופל תהליך אבחון יסודי ומקיף ובמהלכו המטפל מקבל מידע רב (אובייקטיבי וסובייקטיבי), המסייע לו להתחקות אחר הגורמים לכאבים הליליים.

לאחר תהליך האבחון ניתן להתחיל בטיפול המתאים למטופל, כשבין השאר ניתן לקבל במרפאות אלטרנטיבה טיפולים בשיטת רפואת התדרים (ביוריזוננס), טיפולים בפולסים אלקטרומגנטיים, טיפולים בשיטת הדיקור היפני הנוירולוגי והדיקור הסיני המסורתי, טיפולי טווינא (פיזיותרפיה סינית) ושיאצו, טיפולי פיזיותרפיה וכן טיפולים באמצעות גלי הלם, הנחשבים ליעילים באופן מיוחד עבור הסובלים מבעיות מפרקים שונות.

לקבלת מידע נוסף על כאבי ברכיים בזמן השינה ולתיאום מועד לפגישת ייעוץ עם מומחה.
אולי יעניין אותכם איך מטפלים בכאבי מרפק?