כאב אוקסיפיטלי – כאב בחלק האחורי של הראש

כאב בחלקו האחורי של הראש

כאבי ראש הם תופעה נפוצה במיוחד, הפוגעת בלמעלה מ-65%  מהאוכלוסייה הכללית. לפי ארגון הבריאות העולמי, בדירוג ההפרעות שגורמות למוגבלות, כאבי הראש ממוקמים במקום העשירי, כשסך הכול מסווג ארגון הבריאות העולמי את כאבי הראש השונים ל-14 קטגוריות מרכזיות.

הואיל ולכל אחד מהסוגים ישנם גורמים שונים, ישנה חשיבות רבה לאבחון המדויק של סוג כאב הראש ממנו סובל המטופל. מעבר לכך, ישנם סוגים שונים של כאבי ראש שיכולים להתפתח על רקע מספר גורמים שונים. במאמר שלפניכם נפרט אודות כאבים המופיעים בחלק האחורי של הראש (כאב אוקסיפיטלי).

כאב כרוני המופיע בחלק האחורי של הראש ומאחורי העיניים, המלווה בנוסף בכאב בחלק העליון של הצוואר, מהווה במקרים רבים ביטוי של בעיה הנקראת בשפה המקצועית נוירלגיה אוקסיפיטלית (occipital neuralgia). בעיה זו נובעת כתוצאה מלחץ המופעל על העצב האוקסיפיטלי הגדול (greater occipital nerve), על העורק העוטף אותו (העורק האוקסיפיטלי או occipital artery) או על העצב האוקסיפיטלי הקטן (lesser occipital nerve).

הלחץ יכול להיות תוצאה של חבלה טראומטית (לרוב בשל זעזוע מוח), ביצוע תנועות חוזרות ונשנות המפעילות עומס על שרירי הצוואר, מתיחה או כיווץ יתר של שרירי הצוואר, גידול סרטני באחת העצמות באזור הצוואר, דלף של הנוזל המוחי-שדרתי (גורם נדיר), טרשת נפוצה, הקרנות לאזור הצוואר ועוד.

גורמים נוספים אחרים לכאב בחלק האחורי של הראש

לצד הגורמים להתפתחות של נוירלגיה אוקסיפיטלית, ישנו מגוון רחב של גורמים לכאב בחלק האחורי של הראש. בין היתר מדובר בדלקת שהתפתחה בשרירי הצוואר, פציעה הנקראת צליפת שוט (שלרוב נגרמת בעקבות תאונת דרכים), יציבה לקויה, סביבת עבודה שאינה ארגונומית ועוד.

כפי שניתן להבין ישנם גורמים רבים ביותר שעשויים להוביל להתפתחות של כאב אוקסיפיטלי ולכן לפני שניתן יהיה להתאים את הטיפול הנכון ביותר למטופל, חשוב לבצע תהליך אבחון יסודי ומקיף על מנת שניתן יהיה לרדת לשורש הבעיה ולגורמים לה. למרבה הצער, בהרבה מרפאות בימינו לא מחזיקים בניסיון האבחוני הדרוש וכפועל יוצא מכך ישנם מטופלים רבים מספור המקבלים טיפולים שלא מתאימים לבעיה ממנה הם סובלים.

ההבדל בין שיטות הטיפול השונות

בגדול ניתן לסווג את כל שיטות הטיפול לכאב ראש אוקסיפיטלי לשתי קבוצות: הטיפולים הקונבנציונאליים והטיפולים האלטרנטיביים. ישנם הבדלים רבים בין שתי הקבוצות אך ההבדל המשמעותי ביותר בא לידי ביטוי בכך שבשיטה הקונבנציונאלית במקרים רבים טיפול הבחירה יהיה תסמיני בלבד. המשמעות היא שמטרת הטיפול תהיה להפחית את הכאבים באמצעים שונים כמו תרופות לשיכוך כאבים או הזרקות של סטרואידים למוקדי הכאב.

בשיטות האלטרנטיביות לעומת זאת, המטרה היא לטפל בשורש הבעיה, תוך נקיטה של נקודת מבט הוליסטית על המטופל. בשיטות האלטרנטיביות כמו דיקור יפני, טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים או רפואת תדרים, השאיפה היא לטפל בגורם שהוביל להתפתחות הכאבים. זאת במטרה שלא לטפל במטופל באופן כרוני במשך חודשים ואף שנים אלא להביא מזור לסבלו תוך מספר טיפולים בלבד.

הטיפול בסובלים מכאב ראש אוקסיפיטלי במרפאות אלטרנטיבה

במרפאות המומחים של אלטרנטיבה, תמצאו מטפלים המחזיקים בניסיון של עשרות שנים בטפול בסובלים מכאב ראש אוקסיפיטלי.

המטפלים במרפאות של אלטרנטיבה מסוגלים לאבחן את הגורמים לכאב הפוגע קשות באיכות החיים של הסובלים ממנו, תוך מתן התייחסות רחבה ביותר למטופל ולא רק לתסמינים מהם הוא סובל. בין היתר מטפלים במרפאות אלטרנטיבה בשיטות טיפול כמו פולסים אלקטרומגנטיים, רפואת תדרים, דיקור נוירולוגי יפני, פיזיותרפיה, צמחי מרפא סיניים ועוד.

אם אתם סובלים מכאב ראש בחלק האחורי של הראש ומעוניינים ליהנות מהקלה אחת ולתמיד, צרו קשר עוד היום עם המומחים של מרפאות אלטרנטיבה בטלפון מספר 072-3902476 ועשו את הצעד הראשון בדרך לראש נקי מכאבים.

בעיות מטופלות