כאבי גב בלילה

כאבי גב בלילה - איך אפשר להפחית את הכאב?

כאבי גב הם בין התסמינים השכיחים ביותר בקרב האוכלוסייה הכללית, כשלמעשה כאבי גב מהווים את הגורם השני בשכיחותו ברשימת הגורמים המובילים מטופלים לפנות לרופא המשפחה שלהם. בנוסף כאבי גב, בדגש על כאבי גב תחתון, מהווים את אחת מהסיבות השכיחות ביותר הן לתחלואה והן לנכות בקבוצת הגילאים שבין 60-20 שנה.

כאבי גב המופיעים במהלך הלילה נחשבים ליוצאי דופן ולנדירים יחסית וזאת כיוון שרוב כאבי הגב נוטים להחמיר בזמן ביצוע פעולות מסוימות או בזמן הפעלת עומס על עמוד השדרה והשרירים התומכים בו.

כאבי גב ליליים לעומת זאת, מופיעים בזמן שאנחנו נמצאים במנוחה וכאשר לא מופעל כל עומס על הגב ועמוד השדרה. כאבי גב המופיעים בלילה יכולים להיות עוצמתיים עד כדי כך שיעירו את החולה משנתו. במקרים החמורים ביותר, החולה לא יוכל לישון שינה רציפה כיוון שהכאבים יטרידו את מנוחתו לאורך כל הלילה. אז למה הכאבים מופיעים? וכיצד ניתן להיפטר או לפחות להפחית את הכאבים ולחזור סוף סוף לישון כמו שצריך?

הגורמים לכאבי גב בלילה

כאבי גב המופיעים בלילה צריכים להדליק נורה אדומה הן אצל המטפל והן אצל המטופל. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שמדובר בתסמין שיכול להעיד על מחלה קשה הדורשת טיפול. כך לדוגמה כאב גב ליליים יכולים להופיע על רקע גידול בעמוד השדרה או גרורה סרטנית בעמוד השדרה. בנוסף כאבי גב המופיעים בשעות הלילה כשהחולה במיטתו, יכולים להעיד על זיהום בעצמות עמוד השדרה. מחלה נוספת הבאה לידי ביטוי בכאבי גב המופיעים בשעות הלילה היא דלקת חוליות מקשחת. מחלה זו גורמת להתפתחות של דלקת במפרקי האגן, שעשויה להתפשט כלפי מעלה לאורכו של עמוד השדרה.

כיצד מאבחנים כאבי גב בשינה במרפאות אלטרנטיבה?

המומחים של רשת מרפאות אלטרנטיבה (המפעילה סניפים בנס ציונה, רעננה וחולון), מחזיקים בניסיון רב באבחון של מטופלים הסובלים מכאבי גב בלילה. כך לדוגמה כאשר מטופל מגיע למרפאות הרשת עם תלונות על כאבי גב ליליים, נהוג לערוך איתו שיחה ארוכה שבה תילקח אנמנזה רפואית ובמהלכה ינסה המטפל להבין מה הם הגורמים לבעיה. אם לדוגמה בנוסף לכאבי הגב הליליים המטופל סובל מאובדן משקל לא רצוני ומכאבים באזורים נוספים, יש להעלות את החשד לכך שמקור הכאבים בגידול סרטני או בגרורה סרטנית.

לעומת זאת אם המטופל סובל בנוסף לכאבים מחום מערכתי ממושך ויש לו גורמי סיכון למחלה זיהומית, יש להעלות את החשד לזיהום בעמוד השדרה. בנוסף תבוצע למטופל בדיקה גופנית, שיכולה למשל להעלות את החשד לדלקת חוליות מקשחת במקרה שבו יאובחנו נוקשות בעמוד השדרה, קושי להתכופף וכיוצא בזה. בהתאם לצורך, המטפלים של אלטרנטיבה ימליצו למטופל לעבור בדיקות הדמיה ובדיקות מעבדה על מנת להעמיק את הבירור.

כיצד מטפלים בסובלים מכאבי גב בלילה במרפאות אלטרנטיבה?

הטיפול בסובלים מכאבי גב ליליים ברשת מרפאות אלטרנטיבה, משתנה מחולה לחולה וזאת כיוון שהטיפול צריך להתאים לגורם שהוביל להתפתחות הבעיה. לפיכך עד שלא יושלם תהליך האבחון, לרוב לא ניתן יהיה להתניע את הטיפול. עם סיום תהליך האבחון וקבלת האבחנה, המומחים של אלטרנטיבה ישמחו להעניק לכם קשת רחבה של טיפולים, המהווה את אחד היתרונות הברורים של הרשת: במקום להתאים את המטופל לאחד מהטיפולים הקיימים (מתוך מבחר טיפולים מצומצם), ניתן להתאים את הטיפול למטופל.

בין היתר ניתן לקבל במרפאות אלטרנטיבה טיפול בגלי הלם, טיפול ברפואת תדרים (ביוריזוננס), טיפולי שיאצו וטווינא (פיזיותרפיה סינית), דיקור נוירולוגי יפני ודיקור סיני, טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים ועוד.

לקבלת פרטים נוספים על כאבי גב בלילה ולתיאום מועד לפגישת ייעוץ עם מומחה, אתם מוזמנים ליצור קשר בהקדם עם אנשי המקצוע של רשת מרפאות אלטרנטיבה, בטלפון מספר 072-3902476.