כאבים בגב כף הרגל

פעמים רבות אנו חשים בכאבים שלא לגמרי ברור מהו מקורם. לעיתים ישנם גם כאבים ש”מטיילים” מאזור לאזור, כשרגע אחד אלה כאבים בגב כף הרגל וברגע אחר חשים כאילו הכאבים עברו לאזור הקרסול והשוק או בכלל הרחיקו עד לגב. במיוחד כאשר הכאבים אינם במקום אחד והתחושה היא של כאבים כלליים ולא ברורים חשוב לגשת לאבחון ובירור מקיף ולטיפול מעמיק המגיע עד לשורש הבעיה. שורש הבעיה יכול ליצור כאבים בגב כף הרגל כמו גם כאבים באזורים אחרים. מרפאות אלטרנטיבה מתבססות על הגישה של טיפול בגוף כמערכת ולא מציאת פתרון מהיר לטיפול בסימפטום.

למצוא את העקב אכילס שיוצר בעיות

כל כאב נובע מבעיה מסוימת. אין כאב שמופיע סתם וחולף סתם. לעיתים מנוחה מספיקה בתור טיפול אם מדובר למשל על שריר תפוס כתוצאה ממאמץ, אף לרוב ישנה סיבה עמוקה יותר הדורשת גם טיפול מעמיק יותר. כף הרגל היא אזור מורכב הנושא בנטל רב מאוד. כפות הרגליים נושאות את משקל הגוף כולו עליהן ולכן יכולות להתפתח בעיות היוצרות כאבים בגב כף הרגל אך גם באזור כרית כף הרגל או העקב. לעיתים הבעיה נובעת מהגידים, במיוחד גיד אכילס ואז גיד אכילס פיזיותרפיה יכולה להוות חלק משמעותי בפתרון. לפעמים מדובר על שחיקת סחוס שנגרמת גם באזורים אחרים הנושאים משקל כמו הברכיים. לכן כאבים בברכיים טיפול יכלול גם טיפול בשחיקת סחוס.

מגוון שיטות טיפול לכלל סוגי הבעיות

בין אם מחפשים כאבים בברך טיפול או טיפול בכאבים בגב כף הרגל, מרפאות אלטרנטיבה הן המקום להגיע אליו. הטיפול בכם מתחיל עם ביצוע בדיקות מקיפות שיביאו למציאת מקור הבעיה. לאחר מכן נבנית עבורכם תכנית טיפולים שמתאימה לכאבים בגב כף הרגל ויכולה לכלול גם גיד אכילס פיזיותרפיה אך שיטות רבות נוספות שיכולות לשפר גם בעיות אחרות. התאמת מדרסים או נעליים אורטופדיות למשל תיטיב לא רק עם כף הרגל אלא מהווה גם חלק בכאבים בברך טיפול. כשכף הרגל נושאת טוב יותר בעומס גם יורד עומס מהברכיים. הטיפול יכול לכלול רפואת תדרים, טיפול בגלי הלם שמצוין לכאבים בגב כף הרגל וגם לדורבן בעקב, דיקור סיני ויפני ועוד- הכל על פי הצורך והגורמים לכאבים.

לסיכום, כאבים בגב כף הרגל יכולים להיות קשורים למקורות שונים, מדלקתיות יתר ועד שחיקת סחוס. מגוון הטיפולים הרחב, המקצועיות במתן הטיפול וגם באבחון שתקבלו במרפאות אלטרנטיבה יעלו משמעותית את הסיכוי לפתרון הבעיה לאורך זמן.

מרגיש חוסר איזון / כאב? לחץ על הדמות ואבחן מה הבעיה