הטכנולוגיה המתקדמת של גלי הלם

שימושים וטיפולים בגלי הלם

במרפאות של רשת אלטרנטיבה, המפעילה סניפים בחולון ורעננה, ניתן לקבל טיפולים בגלי הלם שיכולים להתאים כמו כפפה ליד לסובלים ממגוון רחב של בעיות בריאותיות.

ההיסטוריה של הטיפול בגלי הלם מתחילה בשנות ה-80 של המאה ה-20. בתקופה הזו החלו להשתמש בגלי הדף ממקור חיצוני לצורך ריסוק אבנים בכליות. עד שהתחילו להשתמש בגלי הדף ממקור חיצוני, הטיפול באבנים בכליות היה כרוך בביצוע ניתוח שבו חתכו את העור, פתחו את הכליה ושלפו את האבן או האבנים.

בתחילת שנות ה-90 החלו להתגלות ההשפעות הנוספות של גלי ההדף, שהובילו להתחדשות של רקמות באזור המטופל. כך לדוגמה ב-1990 הצליחו לגרום להחלמה של שברים מורכבים בעכברי מעבדה באמצעות שימוש בגלי הלם ועד 1992 היה כבר ברור שגלי ההלם מסוגלים גם לזרז החלמה של עור פגוע.

במהלך השנים התגלו עוד ועוד דרכים שבהן משפיע הטיפול בגלי הלם על רקמות פגועות וכיום השימוש במכשירי גלי הלם נפוץ מאי פעם: מיליוני מטופלים בכל רחבי העולם וגם כאן בישראל, זוכים להקלה בסבלם הודות למכשירי גלי ההלם המודרניים.

באילו בעיות ניתן לטפל באמצעות גלי הלם?

לא זו בלבד שישנה שורה ארוכה של בעיות רפואיות הניתנות לטיפול באמצעות גלי הלם, אלא שגם בימינו עדיין מתגלות מעת לעת בעיות חדשות שמגיבות בצורה טובה לטיפול. בין היתר ניתן לטפל באמצעות גלי הלם בבעיות אורתופדיות כגון דורבן ברגל, גיד אכילס, מרפק טניס, הסתיידות ודלקת בכתף, כאבים בירך ובורסיטיס של הירך, כאבי אגן, שחיקת סחוס בברכיים, כאבים בקרסול, מפרק טניס,  דלקת בגיד אכילס ואצבעות הדק. בנוסף ניתן לטפל באמצעות גלי הלם במגוון בעיות נוירולוגיות כמו כאבי ראש או כאב עצבי וכן בסוגים שונים של דלקות כמו דלקת בכף היד, דלקת מפרקים שגרונית, דלקת בעמוד השדרה ועוד.

מעניין לציין כי באמצעות גלי הלם ניתן להביא מזור לסבלם של חולים שהתנסו בעבר בשיטות טיפול רבות ומגוונות ללא הצלחה מרובה. בחלק ניכר מהמקרים, השיפור מורגש כבר לאחר הטיפול הראשון. כמו כן השיפור במצב הבריאותי והתפקודי מורגש זמן רב לאחר סיום תכנית הטיפולים, כשבמקרים רבים התסמינים חולפים לבלי שוב.

מה הוא מנגנון הפעולה של גלי ההלם?

גלי ההלם מעוררים ומעודדים את תהליכי ההחלמה הטבעיים של הגוף ובמובן מסוים מסייעים לו לרפא את עצמו. בין היתר גלי ההלם מעודדים יצירה של תאים חדשים המשחקים תפקיד חשוב בהחלמה של רקמות חיבור ועצמות, מעודדים יצירה של כלי דם חדשים וגורמים לעלייה בקצב המטבוליזם של הרקמה הפגועה. מעבר לכך ידוע כיום כי גלי הלם מסוגלים לפרק הסתיידויות, המהוות גורם מרכזי להתפתחות של דלקות גידים.

אחד האפקטים המשמעותיים ביותר של הטיפול בגלי הלם בא לידי ביטוי בהפחתת ושיכוך כאבים. אופן הפעולה שבו תורמים הגלים לשיכוך הכאבים כולל חסימה של אותות הכאב הנשלחים מהאזור הפגוע למוח ועידוד הגוף לשחרור של אנדורפינים, משככי הכאבים הטבעיים של הגוף.

באילו מכשירים נעשה שימוש במרפאות אלטרנטיבה?

במרפאות הרשת נעשה שימוש בשני סוגים שונים של מכשירים: רדיאלספק ואורטוספק, המשלימים זה את זה. מכשיר האורטוספק מחולל גלי חום, גלי אור, גלים אלקטרומגנטיים וגלים אקוסטיים בתדירות של 2,000-1,500 פעימות לדקה ומכשיר הרדיאלספק מטפל באמצעות גלי קול בליסטיים בתדירות של 3000-2800 פעימות שנייה (ברדיאלספק נעשה שימוש מספר ימים לאחר הטיפול הראשוני, כהשלמה לטיפול באורטוספק).

שני המכשירים נושאים אישור מטעם ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) ומופעלים על ידי אנשי מקצוע מומחים המחזיקים בניסיון של קרוב לשני עשורים בטיפול באמצעות גלי הלם.

כיצד מתבצעים הטיפולים?

הטיפול שמבוסס על גלי הלם אינו פולשני ואינו גורם למטופל כאבים או חוסר נוחות. כמו כן אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של הטיפול בגלי הלם בא לידי ביטוי בכך שהטיפול לא גורם לתופעות לוואי ולא מגדיל את הסיכון לסיבוכים כלשהם (מה שמגדיל את ההיענות לטיפול).

לפני תחילת הטיפול המטפל מכוון את מכשיר גלי ההלם לתדירות הרצויה, מגדיר מראש את משך הטיפול ולאחר מכן מצמיד בעדינות את המכשיר לאזור הפגוע. במהלך הטיפול יתכן שהמטופל ירגיש התחממות קלה באזור המטופל אך שום דבר מעבר לכך.

לכל מטופל מותאמת תכנית טיפולים אישית, המשתנה בהתאם לדרגת החומרה של הפגיעה, למיקום של הפגיעה ועוד. הטיפול עצמו נמשך בין רבע שעה ל-20 דקות בדרך כלל ותכנית הטיפולים יכולה לכלול בין שבעה ל-20 טיפולים ואף יותר מכך, בהתאם לצורך. מובן שלכל אורך התכנית, יבוצע מעקב אחרי מצבו של המטופל על מנת לבחון את ההשפעה של הטיפול לאורך הדרך.

טיפול בגלי הלם מתאים למצבים שונים ביניהם: טיפול בדורבן ברגל, טיפול לכאבים כרונים, טיפול בגלי הלם לכאבי שכמות, טיפול בגלי הלם לשחיקת סחוס בברך ועוד.

לקבלת פרטים נוספים על הטיפול בגלי הלם במרפאות אלטרנטיבה ולתיאום מועד לפגישת יעוץ עם מומחה, אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום עם אנשי המקצוע של הרשת בטלפון מספר 072-3902476.

גלי הלם לכאבי גב
סובלים מכאבי גב? הטיפול בגלי הלם הצליח לסייע למטופלים שהתנסו במגוון רחב של שיטות טיפול ללא השפעה מרובה - על טיפול בגלי הלם במרפאות אלטרנטיבה
טיפול בגלי הלם לכתפיים
אתם לא צריכים יותר להסכים עם ההנחה שניתן לחיות עם כתף כואבת! אחד הטיפולים היעילים ביותר המוצעים לסובלים מבעיות כתפיים שונות הוא טיפול המבוסס על גלי הלם