טיפול בפציעות ספורט

פציעת ספורט

הדבר הטוב ביותר שבאפשרותנו לעשות כדי לשמור על בריאות טובה, היא לדאוג לכושר הגופני שלנו ולעסוק בפעילות גופנית באופן קבוע. המודעות לתרומה המשמעותית של הפעילות הגופנית לאורח חיים בריא נמצאת כיום בשיאה וישראלים רבים עוסקים בפעילויות שונות כמו אימונים בחדר כושר, ריצה, TRX ועוד.

למרבה הצער, למרות שלל יתרונותיה, הפעילות הגופנית טומנת בחובה גם לא מעט סכנות וגם אם ניזהר ונקפיד על כללי הבטיחות, תמיד ישנו סיכוי שנסבול מפציעת ספורט. פציעת ספורט היא כל פציעה שנגרמה על רקע עיסוק בספורט, החל משבר בעצם בעקבות נפילה מהאופניים, דרך דלקת שרירים שהתפתחה כתוצאה מעומס יתר במהלך אימוני הריצה וכלה בפציעות האופייניות לענפי ספורט ספציפיים כמו מרפק גולף, מרפק טניס או ברך אצנים.
אולי יעניין אותך לקרוא על כאבים במרפק

כיצד נגרמות פציעות ספורט?

תחת הגדרת המטרייה הרחבה “פציעות ספורט”, ישנה שורה ארוכה ביותר של פציעות שונות, שיכולות להתרחש כתוצאה מגורמים שונים. כך לדוגמה רבות מהפציעות הן תוצאה של חבלה טראומטית ודוגמה לכך ניתן למצוא למשל בקריעה של רצועות בברך כתוצאה מנחיתה לא מוצלחת לאחר קפיצה או נקע של הקרסול כתוצאה משינוי כיוון מהיר בזמן ריצה.

פציעות נוספות הן פציעות שמתגבשות באופן הדרגתי לאורך הזמן כתוצאה ממאמץ חוזר ונשנה, המוגדרות כ”פציעות שימוש יתר” או “over use injuries”. במקרים האלו העומס שמופעל על האזור הפגוע לא מאפשר לרקמות להתחדש ולהחלים לאחר האימון והנזק שמצטבר מוביל במהלך הזמן לכאבים ולבעיות תפקודיות שונות. כמו כן הפציעה יכולה להיות תוצאה של חוסר התאמה בין היכולות של המתאמן לתכנית האימונים, עלייה קיצונית ומהירה בסולם המאמצים, חזרה מהירה מדי לפעילות אחרי תקופת מנוחה או מחלה, שימוש בציוד ספורט בלוי או לא תקין, ביצוע תרגילי התעמלות בטכניקה שגויה ועוד.

כיצד מטפלים בפציעות ספורט במרפאות אלטרנטיבה?

מטרת הטיפול בסובלים מפציעות ספורט במרפאות אלטרנטיבה היא בראש ובראשונה לייצב את מצבו של המטופל ולמנוע החמרה נוספת בתפקוד. יש להבין כי פציעות ספורט נוטות להחמיר עם הזמן ללא טיפול וללא התייחסות. לאור זאת יש חשיבות עליונה להסביר למטופל מה עליו לעשות בשגרה וממה עליו להימנע באימונים, כדי שלא לגרום לנזק נוסף. בנוסף מטרת הטיפול היא להקל על הכאבים, להשיב את התפקוד שאבד ולהעניק למטופל כלים שיסייעו לו להתמודד עם המגבלה התפקודית בחיי היומיום. במסגרת הטיפולים המטופל מחזק את השרירים התומכים באזור הפגוע ולומד להניע את גופו בצורה נכונה ויעילה יותר, על מנת שהסיכוי לפציעה עתידית יהיה נמוך ככול האפשר.

המומחים של מרפאות אלטרנטיבה מעניקים מגוון רחב של טיפולים המתאימים כמו כפפה ליד עבור הסובלים מפציעות ספורט ומסוגלים להתאים לכל מטופל את הטיפול הרלוונטי עבורו ביותר באופן אישי. בין היתר מדובר בטווינא (פיזיותרפיה סינית), פיזיותרפיה, שיאצו, רפואת תדרים (ביוריזוננס), גלי הלם, דיקור יפני ועוד.

באילו פציעות ספורט מטפלים במרפאות אלטרנטיבה?

במרפאות אלטרנטיבה ניתן לקבל טיפולים פחות או יותר לכל סוגי פציעות הספורט, לרבות פציעות הנחשבות לנדירות יחסית. הכוונה היא למשל לכאבים בגיד אכילס ו/או בשרירי התאומים, שבר מאמץ, פריקת כתף, נקע בקרסול, דורבן, ברך רצים, ברך שחייני חזה, קרע במניסקוס, מרפק טניס, מרפק גולף, קרע בשריר או בגיד ועוד.

לקבלת מידע נוסף על פציעות ספורט ועל אופן הטיפול בהן ולתיאום מועד לפגישת ייעוץ עם מומחה, צרו קשר בהקדם עם אנשי המקצוע של רשת מרפאות אלטרנטיבה, בטלפון מספר 072-3902476. נכון להיום רשת אלטרנטיבה מפעילה סניפים בחולון, נס ציונה ורעננה.

טיפולים לבעיות