h

העולמות המופלאים של דיקור סיני, דיקור יפני ועוד

מכשיר טיפול

דיקור סיני ודיקור יפני מציעים מזור למליוני אנשים ברחבי העולם, הסובלים מבעיות בריאותיות שונות. כיצד זה עובד ? מה ההבדל בין דיקור סיני לבין דיקור יפני ?

אופיר שגב פרימן LA.c, מומחה מרפאת אלטרנטיבה

 

כפי שמרבית האנשים בעולם המערבי כבר מכירים – דיקור הינה אחת משיטות הטיפול המרכזיות והנפוצות ביותר במסגרת עולם הרפואה האלטרנטיבית (רפואה אלטרנטיבית), אשר עושה שימוש במגוון שיטות טיפול עתיקות יומין, אשר רובן מגיעות ממדינות המזרח הרחוק, ונהגו על ידי מטפלים עתיקי יומין לפני מאות ואלפי שנים. דיקור הוא הכלי העיקרי של רפואה סינית ורפואה יפנית. כיום, קיימים סוגים שונים של דיקור, בהם נעשה שימוש לטיפול וריפוי של אינספור מטופלים מדי שנה. דיקור סיני הוא אולי השם המפורסם והידוע ביותר בתחום, אך גם דיקור יפני, דיקור ראש (YNSA) ועוד סוגים שונים נכללים בתחום הדיקור כתחום ריפוי אלטרנטיבי.

 

דיקור – כיצד זה עובד?
העיקרון הבסיסי העומד מאחורי דיקור סיני, דיקור יפני, דיקור ראש וכד’, הוא נעיצת מחטים קטנות ודקות בגופו של המטופל (המחטים כל כך קטנות עד כי בדרך כלל המטופל כמעט ואינו מרגיש אותן..), כאשר מה שבאמת חשוב הוא המיקום המדויק בו הן ננעצות. מיקום זה נקבע על פי נקודות דיקור מוגדרות מראש, המשתקעות לאורכם של המרידיאנים. אלו הם ערוצי אנרגיה העוברים לכל אורכו ורוחבו של הגוף האנושי, כאשר על פי התורה הסינית העתיקה, אנרגיית החיים (המכונה “צ’י”) זורמת בערוצים אלו. על ידי נעיצת מחטים בנקודות מפתח על גבי מפת המרידיאנים הזו, יוצר המטפל גירוי במקומות רצויים בגופו של המטופל, גירוי המביא לאיזון מערכות שונות בגוף, להפרשה של חומרים טבעיים במוח המשמשים בין היתר גם כמשככי כאבים טבעיים, לזריה טובה יותר של הדם ועוד. ההשפעות של דקירת וגירוי הגוף בנקודות המפתח הללו (המשתרעות כאמור לכל אורכו של הגוף, ומשמשות לגירוי אזורי מפתח בגוף) הינן חיוביות ומוכחות, כפי שנוכחו כבר מיליוני מטופלים בכל רחבי העולם. ואולי כאן טמונה באמת הייחודיות של הדיקור הסיני ושאר שיטות הדיקור על פני שיטות ריפוי אלטרנטיביות אחרות – במקרה של דיקור, קיים כמעט קונצנזוס בעולם הרפואי בדבר היעילות והאפקטיביות של שיטה זו, חלק מן המקרים. המדע המערבי אמנם אינו יודע להסביר עדיין באופן מדויק את הדרך בה פועל הדיקור על הגוף, אך מיליוני מטופלים ואינספור מטפלים, ומלבדם גם רופאים מערביים אשר נוכחו באחוז ההצלחה העצום של הדיקור בעולם, מעידים כי פשוט מדובר בשיטה מוכחת אשר עובדת ברבים מן המקרים. בגדול, ניתן לומר כי דיקור סיני הוא השיטה הבסיסית והנפוצה ביותר בתחום הדיקור. דיקור יפני לעומת זאת, נבדל בעיקר באופן האבחון (המטפל מאבחן את הבעיה על ידי מגע בבטן ובצוואר המטופל, וזיהוי נקודות בעייתיות המכונות “רפלקסים” ומתאפיינות בנפיחות, רגישות יתר וכד’..), גודל המחטים (בדיקור יפני משתמשים במחטים קטנות ודקות יותר מאשר דיקור סיני) ואביזרים נלווים (דוגמת מגנטים וכד’ בהם נעשה שימוש במסגרת הטיפול בדיקור יפני). בנוסף, שיטת דיקור הראש (YNSA) הינה פופולארית ביותר גם כן, במסגרתה ננעצות המחטים באזורי מפתח בראש המטופל, מה שמביא לרוב להשפעה מיידית וחזקה יותר של הטיפול..

כתבות נוספות
הסיבות העיקריות לכאבים ברגליים
חווים כאבים ברגליים, ואין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות? עליכם לדעת כי אינכם נמצאים לבד.
כאבי ברכיים לאנשים עם מוגבלויות
טיפול בדורבן בעקב
במרפאת כאב אלטרנטיבית אלטרנטיבה מתמחים בטיפול בכאבים בכלל ובפרט בבעיית דורבן העקב, אבל בראש ובראשונה אנחנו מטפלים...בכם, בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו! זו גם הסיבה שאנחנו לא יכולים להצביע על טיפול אחד ויחיד שיפתור לכם את הבעיה: אנו מודעים לכך שמידת הצלחתו של התהליך הטיפולי...
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ