דלקת בבורסה של הירך

טיפול בגלי הלם בדלקת בורסת הירך

בורסה היא שק או כיס המכיל נוזל סיכה. ניתן למצוא בורסות במגוון מפרקים בגוף האדם, כשתפקיד הבורסה הוא לשמש כבולם זעזועים ולמנוע חיכוך בין השרירים והגידים, בין הגידים לבין עצמם ובין רקמות רכות לעצמות.

דלקת בבורסה נקראת בורסיטיס, כשהדלקת יכולה להתפתח בעקבות גורמים שונים: החל מעומס יתר חוזר ונשנה המופעל על המפרק במהלך פעילות גופנית וכלה בזיהום עורי שהתפשט לבורסה.
סך הכול יש בגופנו כ- 160 בורסות הממוקמות בין היתר במרפקים, בברכיים, בקרסוליים, בכתפיים ומובן שגם במפרקי הירכיים. בכל אחת ואחת מהבורסות עשויה להתפתח דלקת בשלב כזה או אחר במהלך החיים.

מה הם התסמינים של דלקת בבורסת הירך?

דלקת בבורסת הירך יכולה לגרום למגוון רחב של תסמינים, כשבין היתר מדובר על התסמינים הבאים:

• כאב מקומי בירך המופיע בעיקר בזמן שמופעל עומס על הרגל הפגועה (למשל בזמן עמידה על רגל אחת).
  • כאב מקומי במפרק הירך המופיע בעיקר בזמן שכיבה על הצד הפגוע.
  • הקרנות של כאבים לכיוון הברכיים.
  • פגיעה בדפוס ההליכה שעשויה לגרום לכאבים בגב התחתון בחלק מהמטופלים.
  • חריקות ורעשים אחרים המופיעים בזמן שמפרק הירך נמצא בתנועה.

מה הם הטיפולים הקונבנציונליים המוצעים לסובלים מדלקת בבורסת הירך?

הטיפולים הקונבנציונליים המוצעים לסובלים מדלקת בבורסת הירך כוללים בין השאר שימוש בתרופות לשיכוך הכאבים, שימוש בנוגדי דלקת שאינם סטרואידים ובמקרים מסוימים יומלץ למטופל לעבור הזרקות של סטרואידים למפרק.
 כמו כן במקרים שבהם מדובר בדלקת זיהומית, ייעשה שימוש בתרופות אנטיביוטיות ואם מאובחנת הצטברות משמעותית של נוזלים בבורסה, המגבילה את תנועת המפרק, יתכן שהמטופל יופנה לטיפול שבו שואבים את הנוזלים באמצעות מחט דקיקה המוחדרת ישירות לבורסה. במקרים החמורים ביותר לא יהיה מנוס ממעבר של ניתוח להסרת הבורסה הפגועה.

כיצד מטפלים בסובלים מדלקת של בורסת הירך ברשת מרפאות אלטרנטיבה?

ברשת מרפאות אלטרנטיבה, המפעילה סניפים בנס ציונה, רעננה וחולון, מעניקים למטופלים קשת רחבה של טיפולים אלטרנטיביים המגיעים מתחום הרפואה המשלימה.
בין השאר מדובר בדיקור יפני נוירולוגי, דיקור סיני, טיפול בפולסים אלקטרומגנטיים, טווינא (פיזיותרפיה סינית), רפואת תדרים (ביוריזוננס) ועוד. כמו כן אחד הטיפולים, שהוכח כיעיל במיוחד עבור הסובלים מבורסיטיס בירך, כולל שימוש במכשיר גלי הלם.
באמצעות גלי הלם ניתן לשכך את הכאבים האופייניים לדלקת במפרק הירך, לפרק הסתיידויות אם ישנן, להמריץ את זרימת הדם לאזור ולעודד התחדשות של רקמות פגועות. באופן כללי גלי ההלם מעודדים את תהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף ומזרזים את תהליך ההחלמה.
הטיפול עצמו לא גורם לאי נוחות או כאבים ובנוסף לא כרוך בתופעות לוואי או בסיבוכים קצרי או ארוכי טווח.

השימוש בגלי הלם מאפשר למטופלים ליהנות מהפחתה משמעותית בעוצמת התסמינים, כשבמקרים רבים השיפור במצב המטופל מורגש כבר לאחר הטיפול הראשון. תכנית הטיפולים כוללת סדרת מפגשים קצרים יחסית, כשמספר הטיפולים הדרוש משתנה ממטופל למטופל. בהתאם לצורך, תכנית הטיפולים תכלול סוגים נוספים של טיפולים, מעבר לגלי הלם. אולי יעניין אותכם לקרוא על דלקת בכף היד?

לקבלת פרטים נוספים על הטיפול בגלי הלם לסובלים מבורסיטיס בירך ולתיאום מועד לפגישת ייעוץ עם מומחה, אתם מוזמנים ליצור קשר עם נציגי השירות של אלטרנטיבה, בטלפון מספר 072-3902476.