טיפול בגלי הלם ראשון לציון

בתור תושבי ראשון לציון אתם בוודאי ערים למודעות המתפרסמות מעת לעת במדיה הדיגיטלית ובערוצי תקשורת נוספים, אודות היתרונות של טיפול בגלי הלם. אולי גם קיבלתם המלצות או שמעתם חבר מספר על שביעות רצונו מהטיפול ותוצאותיו. אבל האמת היא שלא ממש ברור לכם מה זה טיפול בגלי הלם, למה הוא מועיל, איך הוא בעצם עובד, והאם ניתן לקבל אותו בראשון לציון והסביבה. אז במאמר הבא נבהיר את הדברים.

האם טיפול בגלי הלם זמין בראשון לציון?

בהיותה העיר הרביעית בגודלה בארץ מבחינת מספר התושבים, בראשון לציון והסביבה יש לא מעט אפשרויות טיפוליות לבעיות אורטופדיות, לרבות טיפול בגלי הלם. יחד עם זאת, לא כל המכונים, המרפאות והמטפלים מחזיקים באותה רמה מקצועית, הניכרת בין היתר בשנות הניסיון והוותק, בהיכרות עם הטיפול ויכולותיו, ברמת האבחון, במכשירים הקיימים במרפאה ועוד. לכן, כדאי לבדוק שהמרפאה באמת מתמחה בטיפול בגלי הלם מזה שנים רבות, כמו למשל מרפאת אלטרנטיבה המטפלת עם גלי הלם כבר כמה עשורים, ומחזיקה את הציוד המתקדם ביותר בתחום. המרפאה מפעילה סניפים הן בנס ציונה והן ברעננה.

ואם אתם שואלים את עצמכם אם מאוד חשוב שהמרפאה תהיה קרובה לבית, התשובה חיובית למדי. אמנם הטיפול בגלי הלם אינו כרוך בכאבים או בתופעות לוואי מיוחדות, אינו מתיש או לא מאפשר נסיעה עצמאית בחזרה הביתה, אבל הוא כן נפרש על פני מספר פגישות – לרוב בין 7 ל- 10 פגישות שביניהן יש מרווחים של כמה ימים. לכן, אחד הדברים שנדרשים מכם בתור מטופלים הוא התמדה, ואם תבחרו למשל מרפאה הפועלת בבאר שבע אז עם כל הכבוד ליכולות המצוינות שלה, נכון לכם אתגר רציני בהתמדה בהגעה לפגישות.

מצד שני, המוטיבציה להגיע תקבל חיזוק משמעותי מההקלה בתסמינים. אכן, השיפור מורגש די מהר בבעיות אורטופדיות שונות, אך כאמור הגעה להחלמה מלאה מצריכה התמדה לאורך זמן. לכן, בחרו מרפאה שנמצאת בראשון או סמוכה לעיר במרחק נסיעה לא רב מדי, כל עוד כמובן התרשמתם שהיא רצינית ומקצועית מכל בחינה.

איך טיפול בגלי הלם בעצם עובד?

הטיפול בגלי הלם מבוסס על שידור של גלי קול בלחץ נמוך, במכשיר שיודע לשדר גם גלי חום ואור. את הגלים היוצאים מהמכשיר מכוונים אל האזור הדורש טיפול, למשל הכתף, כף הרגל, העקב, היד, השכמות וכן הלאה. לאחר שהמכשיר מתחיל לעבוד יש להמתין כעשרים דקות או רבע שעה, ואז הטיפול מסתיים ללא כאבים או תופעות לוואי מיוחדות. יחד עם זאת, במקרים נדירים אנשים מרגישים כאבים מקומיים או שמופיעה נפיחות קלה, והתופעות האלו חולפות מעצמן תוך זמן קצר.

כאמור, ההקלה בתסמינים ובעיקר בכאבים ובמגבלות התנועה מורגשת די במהירות, מפני שגלי ההלם מרעידים את הסתיידויות הסידן והמינראלים הנוספים שנוצרים בגלל הדלקת, ושאחראיים על הכאבים שלכם. יחד עם זאת, מלבד בתסמינים יש לטפל גם בשורש הבעיה, כלומר להוביל להחלמה, ולשם כך צריכים התאים והרקמות באזור הפגוע להשתקם. גם כאן גלי ההלם מספקים תרומה משמעותית, בזכות הרחבה ושיקום של כלי דם, שיפור הזרמת החומרים החיוניים והחמצן לרקמות הפגועות, ומכאן זירוז מהלך ההחלמה.

יש לציין כי לא מדובר בסגולות “פלא” אלא בעובדות שהוכחו שוב ושוב לאורך יותר מ- 30 שנות שימוש בגלי הלם באורתופדיה, ועם מיליונים רבים של מטופלים בכל העולם. בדיוק מסיבה זו מכירות כיום קופות החולים בטיפול בגלי הלם כתחליף לניתוח, חברות הביטוח נותנות החזרים על הטיפולים במרפאת הכאב אלטרנטיבה ומרפאות נוספות, ואילו מבוטחי קופות החולים מקבלים הנחות משמעותיות.

הצורך בהסתכלות הוליסטית

כל טיפול אורטופדי, יעיל ומתקדם ככל שיהיה, מחייב הקפדה על עקרונות מקצועיים בסיסיים וגישה נכונה לבריאות הגוף וגם הנפש. כך למשל, על מנת שהטיפול בגלי הלם יהיה יעיל יש לבצע אבחון מקיף ומדויק על ידי מומחה בעל ניסיון רב, כפי שמציעה מרפאת אלטרנטיבה. במסגרת האבחון הכולל תשאול ובדיקות על פי גישות שונות, ניתן יהיה לאתר את מקור הבעיה שאליו יש לכוון את גלי ההלם. כמו כן, ניתן יהיה לבנות תוכנית טיפולית המשלבת במידת הצורך טיפולים תומכים, למשל פיזיותרפיה, דיקור יפני ונוירולוגי, לייזר רך, פולסים אלקטרומגנטיים ועוד.

בנוסף לכך, ישנה חשיבות להסתכלות הוליסטית, שמשמעה שלא מתמקדים רק בהעלמת הסימפטומים אלא חותרים ומגיעים לריפוי מלא. ומכיוון שהבעיה האורטופדית עשויה להיות סימן לחוסר איזון בתחומים שונים של החיים, יש לבחון גם אותם. לדוגמא, ייתכן שהבעיה קשורה להחזקה לא נכונה של הגוף, לרמות גבוהות של סטרס, להרגלים לא בריאים בחיי היומיום, ועוד. גישה הוליסטית משמעה שמתבוננים גם על המישורים האלו ובמידת הצורך מקבלים המלצות והנחיות שיעזרו לשפר את הטיפול ולשמר את תוצאותיו.

במה אפשר לטפל עם גלי הלם?

כאמור, גלי הלם משמשים בעולם הרפואה מזה שנים, ובטח כבר שמעתם עליהם בהקשר של ריסוק אבנים בכליות המונע את הצורך בניתוח. כמו כן, באמצעות המכשירים המתקדמים שנמצאים במכונים רב תחומיים, כמו מרפאת אלטרנטיבה, ניתן לטפל למשל באימפוטנציה ובסיבוכים של נוירופתיה סוכרתית. יחד עם זאת, השימוש הנפוץ ביותר במרפאות קשור לעולם האורטופדיה, וכאן ניתן לקבל הקלה ולהגיע להחלמה בשורה ארוכה של מצבים.

בין היתר, הטיפול בגלי הלם יעיל לדלקות בגיד אכילס, למרפק טניס, כתף קפואה, שחיקת ברך בסחוס, כאבים בכתפיים, בידיים, בקרסוליים, בשכמות וברגליים, לדלקות של כף היד וכף הרגל, לדלקת פרקים שגרונית, לאוסטאוארטריטיס, לטרוכנטריק בורסיטיס, לטריגר פינגר, לאיחוי שברים, ועוד. כאמור, הטיפולים נפרשים לרוב על פני שבע עד עשר פגישות, אולם הדבר תלוי בחומרה ובכרוניות של הבעיה, וכן בהיבטים כמו חוזקה של המערכת החיסונית, נטילת תרופות מסוימות, גיל ומצב רפואי, אורחות החיים וכדומה.

מרגיש חוסר איזון / כאב? לחץ על הדמות ואבחן מה הבעיה