טיפול גלי הלם ברמת גן והסביבה

בתור תושבי רמת גן פתוחות בפניכם אפשרויות רבות לטיפולים קונבנציונאליים ומשלימים עבור בעיות אורטופדיות. בין אם אתם סובלים מבעיות בכתפיים, בגב, בגפיים, בכף הרגל וכן הלאה – יש לא מעט טיפולים המסוגלים לסייע.
אחד הבולטים שבהם שהוכיח לאורך שנים רבות יעילות גבוהה, הוא טיפול בגלי הלם ואותו ניתן לבצע גם ברמת גן והסביבה, למשל במרפאת אלטרנטיבה המתמחה בגלי הלם ובטיפולים נוספים.

בעיות אורטופדיות הינן נפוצות מאוד באוכלוסיה, ורבים מאיתנו סובלים מכאבי גב, כאבים בכף הרגל, מפציעות שונות, מכתף קפואה, אצבע הדק ועוד הרשימה ארוכה.
יחד עם זאת, העובדה שבעיות אלו נפוצות אינה אומרת שהן אינן מעיקות ופוגמות באיכות החיים, בין אם עקב הכאבים ובין אם בגלל מגבלות על טווח התנועה, על התפקוד היומיומי, ובכלל פגיעה בהרגשה הכללית.
לכן, בבעיות אורטופדיות כדאי וחשוב לטפל ויפה שעה אחת קודם, שכן הן נוטות להחמיר עם הזמן. למעשה, ללא טיפול נאות חלק מהבעיות האורטופדיות עלולות להסתבך עד כדי צורך בניתוח, שהוא כמעט תמיד האופציה המועדפת האחרונה – הן מצד המטופלים והן מצד אנשי הרפואה.
בדיוק מסיבה זו כדאי להכיר את הטיפול בגלי הלם, התורם רבות לשיפור התסמינים ולמהלך הריפוי, ואף מוכר על ידי קופות החולים כתחליף לניתוח.

מדוע דווקא גלי הלם?

גלי הלם נחשבים לטיפול מתקדם, יעיל ובטוח שאינו כרוך בתופעות לוואי מיוחדות. הוא מוצע כיום על ידי מספר מרפאות המתמחות בתחום, כאשר תושבי רמת גן יכולים להגיע למשל למרפאת אלטרנטיבה שיש לה שני סניפים, האחד בנס ציונה והשני ברעננה.
אמנם מדובר בטיפול מתקדם המבוסס על פיתוחים טכנולוגיים, אבל למעשה גלי ההלם אינם המצאה חדשה במיוחד והם משמשים ברפואה כבר יותר מ- 40 שנה. זהו זמן מספיק ארוך לבדיקות רבות, חוזרות ונשנות, עם מיליוני מטופלים ובכל סוגי המצבים הרפואיים.
לדוגמא, בשלושת העשורים האחרונים גלי ההלם מחליפים פעמים רבות את העבודה הידנית של הפיזיותרפיסט, בזכות היכולת למקד אותם באופן מדויק אל האזור הפגוע, ובזכות הסגולה שלהם לחזור שוב ושוב פעמים רבות על אותה הפעולה מבלי להתעייף.

בעצם, מדובר בעיקר בגלי קול, למרות שיש מכשירים השולחים גם גלי אור וחום, שאותם מכוונים אל האזור הפגוע. זהו מכשיר פשוט למראה הדומה לידית, ששולח גלי קול בלחץ נמוך ועם פולסים מהירים של כעשר עד עשרים פעמים בשנייה. אתם אמנם לא תשמעו את גלי הקול האלו, אבל הגוף שלכם יגיב אליהם, שכן הם מרעידים את הרקמות וחודרים אל מתחת לעור. וכאשר הרקמות רועדות מתחוללים שינויים מעניינים.
למשל, ההסתיידויות של סידן ומינראלים נוספים שנוצרים עקב הדלקת, האחראיות באופן מרכזי לכאבים שאתם מרגישים, רועדות ומתחילות להתפרק, בדומה לאופן שבו מתפרק ארמון בחול אם טופחים עליו.
בנוסף, גלי הקול משפיעים על כלי הדם, עוזרים בבנייתם ומרחיבים אותם, ובכך מאפשרים יותר זרימה של חמצן וחומרי הזנה אל הרקמה הפגועה. כך, התאים הפגועים ברקמה מתאוששים, ההתחדשות והשיקום של מזורזים, ותהליך הריפוי מואץ.

האם טיפול בגלי הלם זה תמיד יעיל?

אם אתם גולשים ברשת או מקבלים פרסומים לטיפולים המתקיימים ברמת גן והסביבה, בוודאי נתקלתם בהרבה הבטחות ליעילות גבוהה ולהחלמה מהירה. ואולם, אנשי טיפול ורפואה המכבדים את עצמם הינם זהירים, צנועים ושומרים על שקיפות מלאה, תוך הצגת היתרונות, סיכויי ההטבה וההחלמה וגם את החסרונות כגון תופעות לוואי. דברים אלו נכונים גם לגבי הטיפול בגלי הלם, שלגביהם יש לדעת כמה דברים.

ראשית, הטיפול בגלי הלם אינו תמיד ובהכרח הבחירה הטובה ביותר. הדבר תלוי רבות בסוג הבעיה שממנה אתם סובלים ובמידת חומרתה, ובפרמטרים נוספים. על כן, חובה להתחיל עם אבחון רציני ויסודי של איש מקצוע בעל ניסיון רב. מהאבחון תוכלו לצאת עם כיוון טיפולי נכון, ואם טיפול בגלי הלם הוא אפשרות טובה למצבכם הרי שהאבחון יאפשר להפיק את המיטב ממנו, שכן נדרש דיוק רב בכיוון גלי ההלם אל האזור שבאמת נפגע, ולא אל מקור אחר לכאבים.

שנית, כל מי שעיניו בראשו יודע שאין פתרונות קסם ברפואה. נכון, אפשר לקחת משכך כאבים ולחוות הקלה זמנית מהכאבים, אבל כאן מסתיים מקומן של “תרופות הפלא”.
כך גם לגבי הטיפול בגלי הלם: את ההקלה בתסמינים ניתן לחוות בצורה מהירה למדי, אך כדי להגיע לריפוי מלאה נדרשת סדרה של בין שבע לשתיים עשרה פגישות בממוצע, כאשר בין הפגישות צריך לתת לגוף הפוגה של מספר ימים לצורך תהליך הריפוי.
בנוסף, במקרים כרוניים וחמורים ייתכן שיהיה צורך ביותר פגישות, אפילו עשרים פגישות, על מנת להשיג ריפוי. מספר הפגישות תלוי גם במצבכם הרפואי, בחוזקה של מערכת החיסון שלכם, בתרופות שאתם נוטלים, בתחום עבודה או עיסוק שלכם שבהם יש עומס רב על השלד, באיזון מערכת השלד שלכם, ועוד.

ואחרי שאמרנו כל זאת, יש להזכיר כי טיפול בגלי הלם נחשב ומוכר כיום כאחד היעילים ביותר לטיפול בבעיות אורטופדיות, ולא רק בבעיות אורטופדיות. בין היתר, מטפלים איתו בכאבי כתפיים, רגליים, קרסול, ידיים, דלקת בגיד אכילס, מרפק טניס, כתף קפואה, שחיקת סחוס בברך, איחוי שברים, מרפק גולף, כאבי שכמות, דלקות של כך היד וכף הרגל, דלקת פרקים שגרונית, טריגר פינגר, סיבוכי נוירופתיה סוכרתית, אימפוטנציה, אוסטאוארטריטיס, בטרוכנטריק בורסיטיס, ועוד.

אז איך מתחילים?

כדי לבדוק אם טיפול בגלי הלם מתאים לכם ולקבוע תוכנית טיפולית, יש לפנות אל מרפאה המתמחה בתחום ועובדת באזור סמוך לרמת גן. אחת האפשרויות היא מרפאת אלטרנטיבה שכבר יותר משלושה עשורים מתמחה בדיוק בתחום הזה, ומחזיקה בניסיון רב, בידע מעמיק, ביכולות אבחוניות מצוינות, ובמכשור המתקדם בתחום.

מרגיש חוסר איזון / כאב? לחץ על הדמות ואבחן מה הבעיה