h

מחקרים על גלי הלם

טיפול בדורבן בגלי הלם
alternativa-midrasim-mobile

הטיפול בגלי הלם נחשב לפורץ הדרך, מאז שנות התשעים, אז פותח לטובת שיפור וריפוי מגוון רחב של בעיות רפואיות ואורתופדיות.
מדובר בטיפול באמצעות גלי קול אקוסטיים, אשר החל את דרכו כגלי הדף שנמצאים עד היום בשימוש רפואי רווח לריסוק אבנים בכליות.
גלי ההלם ורבים מהמכשירים המפיקים אותם זכו להכרה מטעם רשויות השוק האירופאי המשותף, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, ומשרד הבריאות, ונחשבים לאחת מהטכניקות האפקטיביות ביותר בתחומי האורתופדיה והראומטולוגיה.

לפניכם מקבץ מחקרים מדעיים מבוקרים שהתבצעו על ידי מיטב המוסדות הרפואיים והאקדמיים ברחבי העולם, ומשקפים את האפקטיביות המדהימה של הטיפול בגלי הלם במגוון בעיות רפואיות.

מחקר מדעי מוכיח כי גלי ההלם בטוחים ואפקטיביים לטיפול בשחיקת סחוסים וכאבים במפרקי הברכיים. מחקר חדש, שעריכתו הושלמה בחודש אוגוסט לשנת 2018, על ידי המחלקות האורתופדיות באוניברסיטת מילאנו ובמוסד האורתופדי ‘גלצי’ במילאנו, איטליה, מוכיח כי לטיפול בגלי הלם השפעה בטוחה ואפקטיבית על כאבים בברכיים הנובעים משחיקת סחוסים.

המחקר כלל 72 נבדקים בין הגילאים 45 ל- 65 שנים הסובלים משחיקת סחוסים ומכאבי ברכיים. הנבדקים עבור בדיקת MRI ראשונית, שלאחריה טופלו בסדרת טיפולים באמצעות גלי הלם, ונבדקו שוב ב- MRI חצי שנה לאחר מכן. תוצאות המחקר מראות הפחתה מובהקת הן בחומרת שחיקת הסחוס והן ברמת הכאבים, שאיננה מוגבלת לתקופה הקרובה למועד קיום הטיפולים, אלא נותרת יציבה גם שישה חודשים לאחר מכן. לקריאה נוספת אודות המחקר, היכנסו לקישור הבא:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30156085

מחקר מדעי מוכיח כי גלי ההלם מהווים טיפול אפקטיבי בכאבים במפרק הירך הנובעים מדלקת בגידים של שרירי העכוז.

מחקר חדש, שעריכתו הושלמה בחודש יולי לשנת 2018, על ידי המחלקות לרפואה, פיזיותרפיה ושיקום של בית החולים דונגטן ושל בית החולים סנגוון בשיתוף עם בית הספר לרפואה של אוניבריסטת סיאול בקוריאה, מצא כי הטיפול בגלי הלם אפקטיבי לשיכוך כאבים במפרקי הירכיים הנובעים כתוצאה מדלקת בגידים של שרירי העכוז (הגלוטאוס).

במחקר השתתפו 38 נבדקים, אשר תועדו לפני תחילתו באמצעות בדיקת MRI , ונבדקו שוב לאחר סיום סדרה של 12 טיפולים בגלי ההלם. התוצאות מראות כי הטיפול בגלי הלם הפחית משמעותית את רמת הכאבים אצל 83% מהנבדקים, ונמצא לאור זאת יעיל לשיכוך והפגת כאבים במפרק הירך הנובעים מדלקת בגידים של שרירי העכוז.

לקריאה נוספת אודות המחקר, היכנסו לקישור הבא:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30016333

מחקר מדעי מוכיח כי גלי ההלם יעילים לטיפול בכאבים בגב העליון, בצוואר ובשכמות הנובעים מקשרים ודלקות ברקמת החיבור של שרירי הטרפז.

מחקר חדש, שעריכתו הושלמה בחודש יולי לשנת 2018, על ידי המחלקה לרפואה שיקומית ומחלקת הרדמה של המרכז הרפואי גיל באינצ’ון בשיתוף עם המחלקה לרפואה שיקומית של בית החולים סנג’י-פיק בסיאול, קוריאה, מצא כי הטיפול בגלי הלם הנו אפקטיבי להפגה ושיכוך של כאבים בצוואר, בשכמות ובגב העליון הנובעים מדלקות כרוניות בשרירי הטרפז וברקמות החיבור שלהם.

במחקר השתתפו 30 נבדקים הסובלים מכאבים בצוואר, בשכמות ובגב העליון על רקע דלקת ברקמת החיבור של שריר הטרפז, אשר קיבלו שני טיפולים בגלי הלם, שבוע אחר שבוע. ורמת הכאב ממנו הם סובלים הוערכה לפני ואחרי החשיפה לגלי ההלם, ונמצאה הפחתה מובהקת ומשמעותית בכאבים בשני הטיפולים.   

לקריאה נוספת אודות המחקר, היכנסו לקישור הבא:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29995794

סקירה מחקרים מוכיחה כי גלי ההלם יעילים לטיפול בכאבים הנובעים מנמק בראש עצם הפמור של הירך.

סקירת מחקרים רחבה, שנערכה בחודש יולי בשנת 2018, על ידי המחלקה לטיפול ושיקום חולי נמק העצם בבית החולים הונג-חואי בשיתוף עם אוניברסיטת שנגשי לרפואה סינית בסין, מצאה כי הטיפול בגלי הלם אפקטיבי לשיכוך כאבים והרחבת טווח התנועה לחולים הסובלים מנמק בראש עצם הפמור בירך בשלבים התחלתיים.

הסקירה כללה ארבעה מחקרים מדעיים בהם השתתפו בסך הכל 230 נבדקים.

לקריאה נוספת אודות סקירת המחקרים האקדמית, היכנסו לקישור הבא:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29970103

מחקר קליני מבוקר ורנדומלי מוכיח כי גלי ההלם יעילים לטיפול בכאבים הנובעים מדלקת בגיד אכילס.

מחקר קליני מבוקר ורנדומלי אשר נערך בחודש אפריל, 2018, על ידי המחלקה הרפואית לפיזיותרפיה ולשיקום באוניברסיטת איספהאן למדעי הרפואה בשיתוף עם המחלקה לרפואה פנימית של אוניברסיטת אחבז ג’ונדישפור למדעי הרפואה באיראן מצא כי הטיפול בגלי הלם יעיל להפגת כאבים הנובעים מדלקת כרונית בגיד אכילס. המחקר כלל 43 נבדקים אשר חולקו לשתי קבוצות: קבוצת הניסוי שקיבלה טיפולים בגלי הלם, וקבוצת הבקרה אשר לה הוענק רק טיפול אינבו (פלצבו).  המשתתפים בניסוי קיבלו ארבעה טיפולים בגלי הלם במשך ארבעה שבועות, ונבדקו מיד לאחר סדרת הטיפולים כמו גם 4 שבועות ו- 16 שבועות אחריה. הממצאים מראים הפחתה הן ברמות הכאב והן במידת הנפיחות בגיד אכילס אצל הנבדקים שקיבלו טיפול בגלי הלם.

לקריאה נוספת אודות המחקר, היכנסו לקישור הבא:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29887905

מחקר מדעי מוכיח כי הטיפול בגלי הלם יעיל לשיכוך כאבים, הפחתת רמת העייפות ושיפור יכולת ההליכה בקרב הסובלים מדלקת ברצועת החיתולית הכפית (המכונה גם דורבן בעקב).

מחקר מדעי שנערך בחודש אפריל 2018 על ידי המחלקות לרפואה, פיזיותרפיה ושיקום בפקולטה למדעי הרפואה של האוניברסיטאות אנקרה ילדירים בייזית והקטפ באנקרה, תורכיה, מצא כי הטיפול בגלי הלם, כמו גם הטיפול באולטרה-סאונד יעילים לשיכוך הכאבים, הפגת עייפות הרקמות ולשיפור ביצועי ההליכה בקרב חולים הסובלים מדלקת ברקמת החיתולית-הכפית, המכונה בשפה העממית דורבן בעקב.
המחקר כלל 54 נבדקות שסובלות מכאבים בעקב על רקע דלקת ברצועת החיתולית הכפית, ובחן את קצב הליכתן, המרחק אותו הצליחו לעבור בצעידה, רמת הכאבים בלילה כמו גם עם הקימה בבוקר ומידת העייפות ברגליים לפני ואחרי קבלת הטיפולים, ומצא שיפור מובהק בעקבותיהם.

לקריאה נוספת אודות המחקר, היכנסו לקישור הבא:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29740568

מחקר מדעי מוכיח כי הטיפול בגלי הלם יעיל להפגת כאבים ושיפור טווח התנועה אצל חולים הסובלים מתסמונת הכתף הקפואה (דלקת והידבקויות בקופסית מפרק הכתף)

מחקר מדעי שנערך בינואר 2018 על ידי המחלקה לשיקום בבית החולים שנג-ג’ין בסין, מצא כי הטיפול בגלי הלם יעיל מאוד לשיכוך כאבים בכתף כתוצאה מתסמונת הכתף הקפואה. המשתתפים במחקר, כולם חולים הסובלים מתסמונת הכתף הקפואה, קיבלו חמישה טיפולים בגלי הלם במשך חמישה שבועות בתדירות של אחת לשבוע, ודיווחו על הפחתה משמעותית ברמת הכאבים.

לקריאה נוספת אודות המחקר, היכנסו לקישור הבא:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29581969

מחקר רפואי מוכיח כי הטיפול בגלי הלם יעיל להפחתת הנפיחות ושיכוך הכאבים בקרב חולי אוסטאופורוזיס הסובלים מבצקות בברכיים.

מחקר רפואי שנערך בחודש פברואר 2018, על ידי המחלקה הכירורגית והמחלקה האורתופדית של בית החולים לידידות סין ויפן, בעיר בייג’ינג בסין, מצא כי גלי ההלם מהווים אמצעי יעיל, אמין, בטוח ובלתי פולשני לטיפול בחולים הסובלים מכאבים ובצקות בברכיים בעקבות הידלדלות העצמות ומחלת האוסטאופורוזיס. המחקר כלל 126 נבדקים, אשר התקדמות המחלה ומצבם הקליני נבחן למשך שנה עד שלוש שנים, באמצעות מעקב רפואי שכלל בדיקות הדמיה מסוג MRI.

לקריאה נוספת אודות המחקר, היכנסו לקישור הבא:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29384878

מחקר רפואי מוכיח כי גלי ההלם יעילים לטיפול בתסמונת מרפק הטניס (דלקת בגידים ובמפרק המרפק)

מחקר מדעי שנערך בנובמבר 2016 על ידי יחידת הטראומה והמחלקה האורתופדית של בית החולים ‘פרינס אוף וויילס’ בהונג-קונג, סין, מצא כי הן דיקור סיני והן גלי הלם אפקטיביים לטיפול בכאבים הנובעים מתסמונת מרפק הטניס. המחקר כלל 34 נבדקים שחולקו לשתי קבוצות, אשר אחת מהן קיבלה טיפולי דיקור בתדירות של פעמיים בשבוע, והשנייה – טיפול בגלי הלם בתדירות של אחת לשבוע, שתיהן למשך שלושה שבועות.

התוצאות מצביעות על הפחתה משמעותית ברמת הכאבים בשתי קבוצות הניסוי.

לקריאה נוספת אודות המחקר, היכנסו לקישור הבא:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29264270

 

 

 

כתבות נוספות
הסיבות העיקריות לכאבים ברגליים
חווים כאבים ברגליים, ואין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות? עליכם לדעת כי אינכם נמצאים לבד.
כאבי ברכיים לאנשים עם מוגבלויות
טיפול בדורבן בעקב
במרפאת כאב אלטרנטיבית אלטרנטיבה מתמחים בטיפול בכאבים בכלל ובפרט בבעיית דורבן העקב, אבל בראש ובראשונה אנחנו מטפלים...בכם, בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו! זו גם הסיבה שאנחנו לא יכולים להצביע על טיפול אחד ויחיד שיפתור לכם את הבעיה: אנו מודעים לכך שמידת הצלחתו של התהליך הטיפולי...
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ