h

בלט דיסק צווארי

בלט דיסק צווארי
בלט דיסק צווארי

דיסק בין-חולייתי הוא מבנה סחוסי הממוקם כמעט בין כל זוג חוליות בעמוד השדרה. הדיסק הבין-חולייתי מהווה מפרק מאחה בין גופי החוליות, המחבר את החוליות ומבקר את התנועה שלהם. כמו כן הוא מתפקד על תקן של בולם זעזועים. החלק החיצוני של הדיסק מורכב מסחוס סיבי ונקרא הטבעת הליפית.

הטבעת הליפית היא החלק שמחבר את החוליות זו לזו. היא מאפשרת תנועה מועטה בין החוליות ובזמן תנועה, החלק הפנימי של הדיסק, הנקרא הגרעין המוכי, משנה את צורתו לפי כיוון התנועה ושומר על חלוקת העומסים בין החוליות תוך שהוא סופג חלק מהזעזועים.

הגרעין המוכי מורכב מחומר ג’לטיני ומאופיין בתכולת מים גבוהה ובאלסטיות רבה. בלט דיסק בא לידי ביטוי בחולשה של מבנה הטבעת הליפית, המובילה לבליטה בהיקף הטבעת, על רקע הלחץ הפנימי המופעל על ידי הגרעין המוכי. הצוואר האנושי מורכב משבע חוליות סך הכול, הנתמכות על ידי גידים ורצועות. הצוואר הוא האזור הגמיש ביותר בעמוד השדרה ולאחד האזורים הרגישים ביותר לפגיעות ולפתולוגיות בגורמות להגבלה בתנועתיות, בדגש על בלט דיסק. כיצד טיפול טבעי יכול לעזור משמעותית לסובלים מבלט דיסק צווארי ומה המענה שיכולה לתת מרפאת אלטרנטיבה? על כך בהמשך.

הגורמים לבלט דיסק צווארי

כאשר מופעל לחץ מצטבר על חוליות עמוד השדרה הצווארי, הגרעין המוכי מפעיל לחץ על השכבות החיצוניות של הדיסק ונוצר בלט. ככול שהשכבה החיצונית תסבול מעומסים גבוהים יותר והשחיקה תהיה רבה יותר, כך גדל הסיכוי למצב הנקרא פריצת דיסק. בלט דיסק הוא למעשה המצב המקדים של פריצת דיסק. במצב של פריצת דיסק, השכבות החיצוניות של הדיסק נפרצות והגרעין המוכי זולג או פורץ החוצה.

הגורם המרכזי לבלט דיסק צווארי הוא עומסים מצטברים כתוצאה מביצוע פעולות באופן חוזר ונשנה, היוצרות עומס על הצוואר. יחד עם זאת, בלט דיסק צווארי יכול להיות גם תוצאה של עומס רב המופעל באופן חד פעמי וכן תוצאה של חבלה טראומטית. כך לדוגמה בלט דיסק צווארי יכול להיות תוצאה של תאונת דרכים, נפילה של חפץ על הצוואר או הראש, מעשה אלימות ועוד.

מה הם התסמינים של בלט דיסק צווארי?

התסמינים של בלט דיסק צווארי רבים ומגוונים. זאת כיוון שהם משתנים בהתאם לדרגת החומרה של הבלט וכן בהתאם לעצבים שעליהם הדיסק לוחץ. במקרים רבים בלט דיסק צווארי כלל לא יבוא לידי ביטוי בתסמינים קליניים. לעומת זאת הדיסק עשוי להפעיל לחץ על עצבים בחוט השדרה ולבוא לידי ביטוי בתסמינים נוירולוגיים כמו חולשה של שרירי הידיים, שינויים סנסוריים בידיים, נימול באזור הכתפיים, כאבי כתפיים וידיים ועוד.

תסמינים נוספים כוללים בין היתר כאב מקומי באזור הצוואר, הקרנה של הכאבים לשכמות, מתח שרירי מוגבר באזור הבלט, הגבלת תנועה בשרירי הצוואר ועוד. במקרים המתקדמים והקשים ביותר, הלחץ שמפעיל הדיסק עשוי להוביל לשינוי במראה של מסת השרירים בין שתי הידיים, כלומר להתבטא בשוני בין שרירי האמה השמאלית לשרירי האמה הימנית ו/או שרירי השכמה השמאלית לעומת שרירי השכמה הימנית.

כיצד מטפלים בבלט דיסק צווארי במרפאות אלטרנטיבה?

במרפאות של רשת אלטרנטיבה, נצבר במהלך השנים ניסיון רב בטיפול בגברים ונשים הסובלים מבלט דיסק צווארי. במרפאות אלטרנטיבה משלבים בין טיפולי פיזיותרפיה לשיטות טיפול מהרפואה המשלימה, כשבין היתר מדובר בשיטות שיכולות לעשות פלאים לסובלים מבלט דיסק צווארי כמו שיאצו, סוגים שונים של עיסוי ודיקור סיני. בנוסף במרפאות אלטרנטיבה תמצאו מטפלים מומחים המעניקים טיפולים מיוחדים כמו רפואת תדרים (ביוריזוננס), דיקור נוירולוגי יפני, גלי הלם ופולסים אלקטרומגנטיים.

אתם מוזמנים לתאם עוד היום פגישת ייעוץ עם המומחים של אלטרנטיבה בטלפון מספר 072-3902476, להגיע למרפאה הקרובה למקום מגוריכם ואנו נשמח להתאים לכם את הטיפול האידיאלי עבורכם באופן אישי.  

 

טיפולים לבעיות
כתבות נוספות
הסיבות העיקריות לכאבים ברגליים
חווים כאבים ברגליים, ואין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות? עליכם לדעת כי אינכם נמצאים לבד.
כאבי ברכיים לאנשים עם מוגבלויות
טיפול בדורבן בעקב
במרפאת כאב אלטרנטיבית אלטרנטיבה מתמחים בטיפול בכאבים בכלל ובפרט בבעיית דורבן העקב, אבל בראש ובראשונה אנחנו מטפלים...בכם, בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו! זו גם הסיבה שאנחנו לא יכולים להצביע על טיפול אחד ויחיד שיפתור לכם את הבעיה: אנו מודעים לכך שמידת הצלחתו של התהליך הטיפולי...
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ