h

טיפים לאבחון עצמי של כאבי גב

אבחון עצמי של כאבי גב
אבחון עצמי של כאבי גב

כאבי גב הם בין התסמינים השכיחים ביותר באוכלוסייה הכללית ובין הגורמים המרכזיים המובילים מטופלים לפנות לרופא המשפחה שלהם. כאבי הגב יכולים להופיע על רקע מגוון רחב ביותר של סיבות, החל משריר תפוס וכלה בגידול ממאיר בעמוד השדרה, כשלמעשה לא תמיד ניתן לאבחן את הגורם לכאבים.

באופן כללי ההמלצה היא שלא להזניח את הטיפול בכאבי גב וזאת כיוון שבמקרים רבים הם נוטים להחמיר עם הזמן בהיעדר טיפול מתאים. כמו כן הואיל וכאבי הגב יכולים לשקף בעיה חמורה הדורשת טיפול מידי, מומלץ מאוד לגשת לבדיקות אבחון סמוך ככול האפשר להופעת הכאבים. במאמר שלפניכם נפרט אודות הדברים שיש להיות ערים אליהם כשמופיעים כאבי גב.

שימו לב לתסמינים הנלווים לכאבים

אם אתם סובלים מכאבי גב, נסו לשים לב האם הכאבים מלווים בתסמינים נוספים. למעשה זוהי אחת השאלות הראשונות שהמטפל שלכם ישאל אתכם כשתגיעו לקבל טיפול. התסמינים הנלווים לכאבי הגב עשויים לסייע למטפל להבין מה הוא המקור של הכאבים וכיצד ניתן לטפל בהם. חשוב במיוחד לשים לב לתסמינים חמורים המעידים על בעיה הדורשת טיפול בהול. הכוונה היא למשל לבעיות בשליטה על הסוגרים, הזעות ליליות, אובדן משקל לא רצוני, בעיות נוירולוגיות שונות בגפיים כמו דקירות או נמלולים, חולשת שרירים, בעיות קואורדינציה ועוד.

חשוב להיות ערים לכל סוגי התסמינים, גם אם על פניו אין כל קשר בינם לבין כאבי הגב. ישנן מחלות ותסמונות מסוימות המשפיעות על הגוף באופן מערכתי ובאות לידי ביטוי בתסמינים המערבים איברים שונים בגוף. כך לדוגמה דלקת מפרקים שגרונית יכולה להשפיע על מפרקי עמוד השדרה ובמקביל לגרום לתסמינים עוריים, לבעיות לבביות, להפרעות ריאתיות ועוד.  

כאב שהולך ומחמיר חרף טיפול שמרני אופטימלי

בדרך כלל כל עוד המטופל נצמד להנחיות של המטפל, הכאבים אמורים להפוך לחלשים יותר במהלך הזמן. במקרים שבהם הכאבים רק הולכים ומחמירים, יתכן שמדובר בבעיה חמורה הדורשת התייחסות רפואית ללא דיחוי. כדאי גם לשים לב לשינויים באופי הכאבים ובדפוסי הכאבים, לשעות שבהן מופיעים הכאבים ולפעולות שגורמות להופעתם או להיחלשותם. כאבים שהפכו לחמורים במהלך הזמן וכאבים המובילים להפרעה בתפקוד היומיומי, דורשים טיפול ללא דיחוי.

גורמי סיכון לכאבי גב

למרות שלא תמיד ניתן לאבחן את הגורם לכאבי הגב, הרי שהגורם תמיד קיים. לכן כדאי לנסות להבין מה הוא המקור לכאבים שמהם אתם סובלים עוד לפני הפנייה לטיפול. גורמים אפשריים לכאבי גב שהופיעו לאחרונה יכולים להיות למשל הרמה של משקל כבד (לדוגמה במסגרת מעבר דירה), שינוי בשגרת האימונים, התחלה של עיסוק בפעילות גופנית חדשה, מעבר ללינה במיטה חדשה או שימוש בכיסא משרדי חדש ועוד. בנוסף לא אחת כאבי הגב הם ביטוי של עומס רגשי ו/או מתח רגשי ולכן חשוב להיות ערים גם לאפשרות הזו.

אבחון כאבי גב במרפאות אלטרנטיבה

המומחים של רשת מרפאות אלטרנטיבה, המפעילה סניפים בחולון, נס ציונה ורעננה, מחזיקים בניסיון רב הן באבחון של בעיות גב והן בטיפול בסובלים מכאבי גב. תהליך האבחון המתבצע במרפאות אלטרנטיבה יסודי ומקיף, כשבהתאם לצורך יומלץ למטופלים לעבור בדיקות דימות רפואיות שונות. במסגרת תהליך האבחון המומחים של אלטרנטיבה לא מתמקדים בתסמינים בלבד. תחת זאת הם מעניקים תשומת לב לאורח חייו של המטופל, למשלח היד שלו, למצוקות מהן הוא סובל ולאספקטים שונים בחיי היומיום שלו, שיתכן ומשפיעים על כאבי הגב ועל בריאותו הכללית. כל זאת על מנת שניתן יהיה לאתר את המקור לבעיה ולעקור אותה מהשורש, במקום לטפל בסימפטומים שלה בלבד.   

לקבלת פרטים נוספים על אבחון כאבי גב ולתיאום מועד לפגישת ייעוץ עם מומחה, אתם מוזמנים ליצור קשר עוד היום עם המומחים של אלטרנטיבה, בטלפון מספר 072-3902476.

כתבות נוספות
הסיבות העיקריות לכאבים ברגליים
חווים כאבים ברגליים, ואין לכם מושג מה אתם צריכים לעשות? עליכם לדעת כי אינכם נמצאים לבד.
כאבי ברכיים לאנשים עם מוגבלויות
טיפול בדורבן בעקב
במרפאת כאב אלטרנטיבית אלטרנטיבה מתמחים בטיפול בכאבים בכלל ובפרט בבעיית דורבן העקב, אבל בראש ובראשונה אנחנו מטפלים...בכם, בכל מטופל ומטופלת שמגיעים אלינו! זו גם הסיבה שאנחנו לא יכולים להצביע על טיפול אחד ויחיד שיפתור לכם את הבעיה: אנו מודעים לכך שמידת הצלחתו של התהליך הטיפולי...
סובל מכאב או בעיה בריאותית?
פנה אלינו לייעוץ חינם במרפאת חולון, נס ציונה ורעננה
מעוניין בייעוץ