שיחת יעוץ עם מומחה

טיפול בגלי הלם לקרסול

טיפול בגלי הלם בקרסול

פציעות קרסול הן בין הפציעות האורתופדיות השכיחות ביותר שישנן. הסיבה לכך נעוצה בעומס הרב המופעל על הקרסול ובטווח התנועה הרחב יחסית של מפרק זה. השילוב בין העומסים הגבוהים והמאמצים הפתאומיים שבהם צריך לעמוד הקרסול עם רמת הגמישות הגבוהה שלו, מעמיד את המפרק בסיכון גבוה לנקעים. למעשה נקע בקרסול הוא הפציעה השכיחה ביותר במפרק זה, כשברוב המקרים הנקע הוא תוצאה של פעילות ספורטיבית. במקרים שבהם הפציעה מתרחשת שוב ושוב והמטופל סובל מנקעים חוזרים, הרצועות התומכות בקרסול עשויות להיחלש וכפועל יוצא מכך, הסיכוי לפציעות עתידיות, גבוה יותר.

התסמינים של נקע בקרסול

נקע בקרסול יכול לבוא לידי ביטוי במתיחה קלה בלבד של הרצועה, המשולב בקרעים מיקרוסקופיים בלבד, ללא פגיעה בתפקוד. זוהי הדרגה הקלה ביותר של נקע בקרסול, המוגדרת כדרגה ראשונה.

במקרים החמורים יותר, מתרחש קרע חלקי של הרצועה, המוביל לפגיעה חלקית ביציבות המפרק (דרגה שנייה) ובמקרים החמורים ביותר, מאובחן קרע מלא של הרצועה, עם פגיעה מלאה ברמת היציבות של המפרק (דרגה שלישית). כמו כן במקרים מסוימים יאובחן גם שבר תלישה.

מטופל הסובל מנקע בקרסול יתלונן על כאבים בדרגות חומרה שונות, עד כדי חוסר יכולת לדרוך על הרגל הפגועה. בנוסף המפרק צפוי להיות נפוח וכתוצאה מהנזק בכלי הדם המקומיים, יתכן שגוון העור יהפוך לכחול, סגול או שחור. ישנם גם  מטופלים המדווחים כי הם חשים שהמפרק השתחרר ממקומו וזאת בשל המתיחה של הרצועות או הקרע ברצועות.

כיצד משפיעים גלי ההלם על הקרסול הפגוע?

הטיפול המבוסס על גלי הלם מעורר את מערכות הגוף השונות הקשורות להחלמה של רקמות. כך לדוגמה הטיפול מעודד את התחדשות הרקמה הפגועה ומפחית את ממדי הדלקת באזור הפציעה. הודות לכך, החזרה לתפקוד מהירה יותר ואפקטיבית יותר בהשוואה לשיטות טיפול שמרניות אחרות. כמו כן הטיפול בגלי הלם מסייע לשיכוך הכאבים ומאפשר למטופלים להפחית את המינון התרופתי של משככי הכאבים. באופן כללי המטופלים מדווחים על חזרה מהירה יותר לתפקוד תקין ועל כאבים קלים יחסית, תוך זמן קצר מהתחלת הטיפול.

מהירות ההשפעה של הטיפול משתנה ממטופל למטופל ומושפעת בין היתר מדרגת החומרה של הנקע, אך באופן כללי ההקלה בכאבים מורגשת תוך זמן קצר ולא אחת כבר לאחר הטיפול הראשון. יש לציין כי מעבר לכך שהטיפול בגלי הלם מאפשר להפחית את התלות במשככי הכאבים, הרי שהטיפול מונע החמרה של המצב, מקטין את הסיכוי לנקעים חוזרים ויכול אף במקרים מסוימים לבטל את הצורך בניתוח.

האם הטיפול כרוך בתופעות לוואי?

בניגוד למגוון רחב של טיפולים אחרים המוצעים לסובלים מפציעות וכאבים בקרסול, הטיפול באמצעות גלי הלם אינו כרוך בתופעות לוואי ולא מעמיד את המטופל בסיכון לסיבוכים. בנוסף הטיפול עצמו לא כרוך בכאבים או אי נוחות ולמעשה אף מתואר על ידי רוב המטופלים כנעים. השילוב בין יעילות גבוהה להיעדר תופעות לוואי, הפך את הטיפול בגלי הלם לאידיאלי ולמומלץ ביותר עבור הסובלים מפציעות קרסול.

במרפאות הכאב של אלטרנטיבה, מחזיקים בניסיון רב ביותר בטיפול בסובלים מפציעות קרסול באמצעות גלי הלם. נכון להיום ידוע כי ככול שהטפול ניתן בשלב מוקדם יותר וסמוך יותר למועד הפציעה, כך ההחלמה תהיה מהירה יותר, ההשפעה של הטיפול משמעותית יותר והתוצאות הטיפוליות טובות יותר בהתאם. לכן אם אתם סובלים מפציעת קרסול, מהרו ליצור קשר עם המומחים של מרפאות אלטרנטיבה בטלפון מספר 072-3902476 ועשו בכך את הצעד הראשון בדרך להחלמה ולחזרה לשגרה.

טיפולים לבעיות
גלי הלם לטיפול בכאבי גב
סובלים מכאבי גב? הטיפול בגלי הלם הצליח לסייע למטופלים שהתנסו במגוון רחב של שיטות טיפול ללא השפעה מרובה - על טיפול בגלי הלם במרפאות אלטרנטיבה
טיפול בגלי הלם לדלקת בבורסת הירך