שיחת יעוץ עם מומחה

טיפול בגלי הלם לכתפיים

כאבים כתפיים הם תסמין נפוץ מאוד בקרב מבוגרים ולמרות זאת בעבר תשומת לב רבה יותר באופן משמעותי הופנתה כלפי הסובלים מבעיות במפרקי הברכיים והירכיים. הסיבה לכך נעוצה קרוב לוודאי בין היתר בעובדה שמפרק הכתף לא נושא את משקל הגוף ומתוקף כך הפגיעה במפרק זה לא גורמת להפרעה תפקודית משמעותית בהשוואה לפגיעה במפרק הברך למשל.

היום לעומת זאת, המוסכמה הישנה לפיה ניתן לחיות עם כתף כואבת, כבר אינה מקובלת כלל וכלל וראיה לכך ניתן לראות בהתקדמות המטאורית של תחום רפואת הכתף בעשורים האחרונים. אחד הטיפולים היעילים ביותר המוצעים בשנים האחרונות לסובלים מבעיות כתפיים שונות הוא טיפול המבוסס על גלי הלם. הטיפול בגלי הלם מתאים לסובלים ממגוון בעיות אורתופדיות בכתפיים ונחשב ליעיל מאוד, חסכוני מאוד ובטיחותי מאוד מבחינת פרופיל תופעות הלוואי שלו ורמת הסיכון לסיבוכים ארוכי טווח.

באילו בעיות כתפיים ניתן לטפל באמצעות גלי הלם?

התנועה של הכתפיים מתאפשרת דרך שלושה מפרקים הממוקמים בין ראש עצם הזרוע לעצם השכם, בין עצם הבריח ועצם החזה ובין עצם הבריח לעצם השכם. כמו כן התנועה מתאפשרת הודות לתנועה של עצם השכם הנעה על גבי בית החזה. המערכת המורכבת הזו כוללת גידים, רצועות ומשטחים מפרקיים, כשכול המבנים האנטומיים הכלולים בה עשויים להיפגע ולהינזק כתוצאה מתהליכים ניווניים ודלקתיים ולגרום לכאבים והפרעות תפקודיות.

שלושת הגורמים המרכזיים לכאבים בכתף הם התנוונות של הסחוס המפרקי, חוסר יציבות של המפרק ופגיעה בגידי השרוול המסובב. אמנם לא תמיד נפתור לפתור את הבעיות באופן מלא תוך שימוש בגלי הלם אך אין ספק שבאמצעות גלי הלם ניתן להפחית משמעותית את חומרת הכאבים, לעודד את ההחלמה של הרקמה הפגועה, לשפר משמעותית את רמת התפקוד של המפרק הפגוע ולזרז את החזרה לשגרה. באמצעות טיפול בגלי הלם ניתן לטפל גם בסובלים מכתף קפואה, פגיעות ניווניות בגידים, פריקת כתף ודלקת במפרק הכתף.

כיצד הטיפול בגלי הלם מסיע לסובלים מבעיות כתפיים?

הטיפול בגלי הלם משפיע על האזור הפגוע בכמה דרכים. בין היתר גלי ההלם מסייעים לפירוק הסתיידויות, להפחתת כאבים, לחידוש זרימת הדם לאזור הפגוע, לחידוש רקמות באזור הפגוע, להפחתת חומרת הדלקת ולריפוי הדלקת, לעידוד תהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף ועוד. הטיפול שמבוסס על גלי הלם הוא בעל השפעה מהירה מאוד ולמרות שלרוב המטופל יצטרך לעבור סדרה הכוללת כעשרה עד 20 טיפולים, הרי שלא אחת השיפור ברמת התפקוד ובמידת החומרה של הכאבים, מורגש כבר לאחר הטיפול הראשון.

האם הטיפול בגלי הלם עשוי לגרום לתופעות לוואי?

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של הטיפול בגלי הלם, בא לידי ביטוי בכך שמדובר בטיפול שאין לו כמעט תופעות לוואי. תופעות הלוואי של הטיפול מתרחשות במקרים מעטים בלבד ונחשבות לקלות מאוד ונסבלות ביותר. כך לדוגמה בקרב מטופלים הסובלים מדלקת חריפה ובקרב מטופלים בעלי סף רגישות נמוך מאוד לכאב, יתכן שבמהלך הטיפול תורגש אי נוחות וכן יתכן שיורגשו כאבים קלים בזמן הטיפול. תופעות אלו לא צפויות להימשך יותר משעות ספורות לאחר הטיפול ולרוב אינן דורשות טיפול מיוחד. כמו כן הטיפול בגלי הלם לא מעמיד את המטופל בסיכון לסיבוכים ארוכי טווח מסוג כלשהו. השילוב בין יעילות גבוהה למיעוט תופעות לוואי, הפך את הטיפול בגלי הלם לאחד הפופולריים ביותר בשנים האחרונות, מבין הטיפולים השמרניים המוצעים לסובלים מבעיות כתפיים.

בעיות מטופלות
טיפולים לבעיות
גלי הלם לטיפול בכאבי גב
סובלים מכאבי גב? הטיפול בגלי הלם הצליח לסייע למטופלים שהתנסו במגוון רחב של שיטות טיפול ללא השפעה מרובה - על טיפול בגלי הלם במרפאות אלטרנטיבה
טיפול בגלי הלם לדלקת בבורסת הירך
דלקת בבורסה נקראת בורסיטיס, כשהדלקת יכולה להתפתח בעקבות גורמים שונים: החל מעומס יתר חוזר ונשנה המופעל על המפרק - טיפול בגלי הלם בדלקת בורסת הירך
הטכנולוגיה המתקדמת של גלי הלם
במהלך השנים התגלו עוד ועוד דרכים שבהן משפיע הטיפול בגלי הלם על רקמות פגועות וכיום השימוש במכשירי גלי הלם נפוץ מאי פעם: מיליוני מטופלים בכל רחבי העולם וגם כאן בישראל, זוכים להקלה בסבלם הודות למכשירי גלי ההלם המודרניים.
מלאו פרטים ונחזור אליכם
שלח